جلسه کارگروه ملی اجرای تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تشکیل شد

جلسه کارگروه ملی اجرای تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تشکیل شد

اولین جلسه کارگروه ملی اجرای تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در خصوص جذب و آموزش دهیاران و اعضاء شوراهای اسلامی روستاها به عنوان نیروی داوطلب در جمعیت هلال احمر تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،‌ در این جلسه که با حضور جندقیان معاون امور دهیاری‌ها و کریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و روح نواز معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تشکیل شد، نحوه اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه فیمابین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه دکتر جندقیان ضمن تشریح اقدامات و فعالیت های به عمل آمده توسط دهیاریها در کمک به نیروهای امدادی در زمان وقوع بحران در روستاها، نکاتی را پیرامون بهره گیری مناسب از ظرفیت دهیاران و جوامع محلی به عنوان نیروهای داوطلب، برای افزایش ارائه خدمات به روستائیان در هنگام بروز حوادث بیان نمود.

وی در ادامه به اقدامات موثر دهیاری‌ها در حادثه زمین لرزه استان کرمانشاه و همکاری آنها با دستگاه های امدادی و خدمات‌رسان اشاره کرد.

همچنین دکتر روح نواز معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز ضمن توصیف نقش سازمان داوطلبان در انجام فعالیت‌های داوطلبانه در شهرها و روستاها، در خصوص اقدامات و پروژه‌های داوطلبی اجرا شده در سطح کشور مطالبی را عنوان و به نقش موثر دهیاران در کمک به آموزش روستائیان در مقابله با حوادث اشاره نمود.

در ادامه به منظور هم افزایی هر دو دستگاه در خصوص اجرای مفاد مندرج در تفاهم نامه، مقرر گردید جلسه کارگروه ملی به صورت فصلی و هر سه ماه یک بار تشکیل شود و موارد مرتبط با اجرای تفاهم نامه را بررسی و نسبت به احصاء مسائل و مشکلات موجود اقدامات لازم را انجام دهد.

همچنین مقرر گردید به منظور تسهیل در اجرای مفاد تفاهم نامه در روستاها، بخشنامه‌های مرتبط با بندهای مندرج در این تفاهم نامه تهیه و به استانداری ها ابلاغ گردد.

شایان ذکر است تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان شهرداری‌ها ودهیاری‌های کشور و سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به منظور جذب دهیاران و اعضای شوراهای روستا به عنوان نیروی داوطلب جمعیت هلال احمر ۱۷ بهمن و همزمان با ایام الله دهه فجر توسط روسای این دو سازمان امضا شد.

موضوع این تفاهم نامه عبارتست از: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری جهت توسعه مهارت‌ها و توانمندی روستاییان به منظور افزایش مشارکت‌های محلی و بهبود فعالیت‌های اجتماعی در راستای حمایت از اقشار آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر جامعه روستایی در حوادث با بهره‌گیری از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی روستا در زمینه فعالیت‌های بشردوستانه.

اهداف عمده این تفاهم‌نامه عبارتست از: استفاده حداکثری از ظرفیت‌ مدیریت‌های محلی در مواقع عادی و زمان وقوع حوادث و سوانح به منظور حمایت از آسیب‌دیدگان، تقویت مشارکت‌های مردمی در پروژه‌های داوطلبی سازمان داوطلبان و سازمان‌های تابعه جمعیت هلال احمر در راستای اجرای برنامه‌های بشردوستانه و عام‌المنفعه به ویژه در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، اشاعه و ترویج فرهنگ داوطلبی و مشارکت در امور عام‌المنفعه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و تلاش در جهت ایجاد فضای تعامل به منظور استفاده از امکانات و ظرفیت‌های طرفین در روستاها.

به منظور هماهنگی و نظارت بر اجرای مفاد این تفاهم‌نامه، کارگروه ملی با عضویت معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و معاون جذب و سازماندهی داوطلبان سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور و کارگروه استانی با عضویت مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تشکیل می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات