بودجه‌ریزی عملیاتی در برنامه‌های شهری مشهد

بودجه‌ریزی عملیاتی در برنامه‌های شهری مشهد

شهردار مشهد از لحاظ کردن نظام بودجه‌ریزی عملیاتی در برنامه‌ریزی‌های توسعه شهری با توجه به ضرورت آن خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید محمد پژمان در مراسم تودیع و معارفه معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری مشهد افزود: هم‌اکنون با توجه به گسترش نیازهای کلانشهرها در رابطه با هزینه‌ها و تامین منابع مالی؛ ایجاد نظام بودجه‌‌ریزی عملیاتی نقش بسزایی در حسابرسی و شناسایی هزینه‌ها به‌منظور اجرای برنامه می‌تواند داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نظام بودجه‌ریزی عملیاتی متکی به نظام هزینه‌ها است، افزود: در این نظام می‌توان به‌صورت قطعی قیمت نهایی هر خدمت و هزینه‌هایی را که یک سازمان برای اجرای برنامه‌های خود نیاز دارد، شناسایی کرد.

وی در ادامه بهینه‌سازی ظرفیت‌های موجود، اصلاح فرآیندهای کاری، تلاش به‌منظور بهره‌گیری بیشتراز توان بخش خصوصی در بخش‌های گوناگون بدنه شهری، همکاری با نهادها، مراکز علمی و دانشگاهی را از جمله راهکارهای موثر در نظام مدیریت یک سازمان عنوان کرد.

شهردار مشهد ادامه داد: در نظام مدیریتی امروز کاهش تصدیگری به‌منظور حضور بخش خصوصی باید در اولویت‌های کاری مدیران باشد.

پژمان همچنین به نقش مراکز علمی اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی به منظور بهره‌گیری از بخش‌ها و مراکز علمی، دو مرکز پژوهش‌ها در شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد در حال فعالیت هستند که این دوبا تعاملات گسترده سعی در برطرف کردن نیازهای علمی و پژوهشی مدیریت شهری در بخش‌های گوناگون دارند.

وی در ادامه نقش شهرداری‌ها را در رفع نیازها و مسائل روزمره زندگی مردم مهم ارزیابی کرد و گفت: شهرداری‌ها ازجمله نهادهایی هستند که فعالیت آنها نسبت به سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها با زندگی و کار مردم گره خورده است.

 

 

    نظرات