کلنگ احداث نمایشگاه بین‌المللی در پرند به زمین زده شد

کلنگ احداث نمایشگاه بین‌المللی در پرند به زمین زده شد

مراسم کلنگ‌زنی احداث نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور قائم‎مقام وزیر بازرگانی در مجاورت شهر جدید پرند برگزار شد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مراسم کلنگ‌زنی احداث نمایشگاه بین‌المللی تهران در مجاورت شهر جدید پرند با حضور مسعود موحدی، قائم مقام وزیر بازرگانی و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

قائم مقام وزیر بازرگانی طی سخنانی در این مراسم با اشاره به نقش نمایشگاه‌ها در تجارت داخلی و خارجی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه‌ها از اساسی‌ترین زیرساخت‌های ارائه و جذب مشتری و بازاریابی در عرصه تجارت داخلی و خارجی است و با توجه به نامگذاری سال جاری با عنوان «سال جهاد اقتصادی» توجه به زیرساخت‌های موثر در پشتیبانی تولید و تجارت از موضوعات بااهمیت است.

موحدی با اشاره به مشکلات محل فعلی نمایشگاه بین‌المللی تهران برای شهروندان گفت: در سال‌های گذشته یک مکان برای برگزاری نمایشگاه‌های تهران در نظر گرفته شده بود که این نمایشگاه مشکلاتی همچون عبور و مرور، ترافیک‌های سنگین و . . . را برای شهروندان در پی داشت و در همین راستا وزارت بازرگانی بر آن شد تا محل جدیدی را برای برپایی بعضی از نمایشگاه‌های سنتی همچون کتاب، خودرو، پوشاک و . . . در نظر بگیرد تا این نمایشگاه‌ها در آن محل برپا شوند و سال گذشته بر اساس توافق صورت گرفته ما بین وزارت مسکن و مسئولان شهر جدید پرند مکانی در این شهر برای احداث نمایشگاه بین‌المللی تهران تعیین شد.

قائم مقام وزیر بازرگانی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با توجه به مطرح شدن بحث تجارت جهانی و همچنین در حال توسعه بودن شهر جدید پرند عملیات این مکان به‌زودی آغاز و نمایشگاه بین‌المللی تهران احداث شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی در این مراسم ایرانی‌ها را نخستین قومی دانست که با برپایی نمایشگاه به عرضه محصولات خود به صورت پایاپای پرداختند و تاکید کرد: ایرانیان از متقدمان برپایی نمایشگاه در جهان هستند و بر اساس تاریخ اقوام ایرانی بازارهایی را در مسیر جاده ابریشم بنا و محصولات خود را ارائه می‌دادند.

کاظم اکبرپور زمان دایر شدن نخستین نمایشگاه حرفه‌ای در ایران را سال ۱۳۰۷ عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های نمایشگاه‌ها به صورت متداوم از آن سال آغاز و سال ۱۳۴۷ سایت ولنجک به عنوان سایت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران معرفی و این فعالیت به قدری گسترش یافت که امروز سالانه فقط در تهران ۶۰ نمایشگاه دایر می‌شود که بر اساس مطالعات صورت گرفته تقاضای برگزاری ۲۰۰ نمایشگاه بین‌المللی در تهران است.

وی در ادامه ضرورت احداث سایت‌های نمایشگاهی در اطراف تهران را یک امر واضح دانست و تاکید کرد: امروز صنعتگران معتقدند پیشرفته‌ترین ابزار برای نمایش آخرین دستاوردهایشان برپایی نمایشگاه است.

اکبرپور با اشاره به اینکه زمینی که فعالیت احداث سایت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در آن آغاز شد از ۱۲ سال پیش مشخص شده بود اما بنا به دلایلی مسکوت مانده بود و در سال گذشته وزیر بازرگانی دستور احیای آن را صادر و پس از آن کارهای مطالعاتی آن صورت گرفت و امیدواریم با همکاری مسئولان این سایت به‌زودی احداث شود.

این گزارش حاکی است، طبق تفاهمنامه ما بین وزرای بازرگانی و مسکن و شهرسازی زمینی به وسعت ۱۳۰ هکتار به منظور ساخت نمایشگاه در شهر پرند، در اختیار وزارت بازرگانی قرار گرفت و بر اساس برنامه این نمایشگاه به سه قسمت مرکز اقامتی و تفریحی مرکز پشتیبانی و خدماتی و مرکز نمایشگاهی، مرکز خدمات، نمایشگاهی و پشتیبانی تقسیم شده است.

 

 

    نظرات