آبیاری فضای سبز فرودگاه امام‌خمینی‌ با پساب تصفیه‌خانه‌ اسلام‌شهر

آبیاری فضای سبز فرودگاه امام‌خمینی‌ با پساب تصفیه‌خانه‌ اسلام‌شهر

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "انوشیروان محسنی بندپی" در جریان بازدید از تاسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهر واوان در مورد اقدامات دولت برای رفع بوی نامطبوع منطقه جنوب غرب استان تهران اظهار داشت: فاز نخست تصفیه‌خانه اسلام‌شهر ۳۵۰ لیتر بر ثانیه فاضلاب را تصفیه می‌کند و با راه‌اندازی فاز دوم ۲۲۰ لیتر بر ثانیه پساب تصفیه‌‌شده در اختیار خواهیم داشت.
وی افزود: تلاش می‌شود از این پساب که با هزینه فراوان به درجه تصفیه‌پذیری مناسب برای فضای سبز رسیده است، درست و بهینه استفاده شود.
در این بازدید همچنین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر همه دستگاه‌ها وظایف خودشان را به‌خوبی انجام دهند، تا دو سال آینده به‌طور کامل بوی نامطبوع جنوب تهران ریشه‌کن خواهد شد.
"عیسی کلانتری" با تاکید بر نظر مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری برای جمع‌آوری و رفع بوی نامطبوع فرودگاه امام‌خمینی(ره) تصریح کرد: بوی نامطبوع محور جنوب تهران به‌ویژه در محور اتوبان قم باید از بین رود و طبق بررسی‌های صورت‌گرفته بیش از ۱۰۰ نقطه آلوده‌کننده هوای جنوب تهران از جمله فاضلاب‌های شهرهای اطراف، فاضلاب‌های کارخانه‌ها، کشتارگاه‌ها، دامداری‌ها و مراکز جمع‌آوری پسماند سبب شده است که این بوی بد مردم و مسافران را آزار دهد.
در این بازدید، "محمدرضا بختیاری" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ضمن تشریح برنامه‌های این شرکت برای تکمیل طرح‌های فاضلاب، توضیحاتی در زمینه چگونگی استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب ارائه داد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات