اجرای بیش از ۲۳ هزار متر خطوط لوله آب در روستاهای شهرستان فراهان

اجرای بیش از ۲۳ هزار متر خطوط لوله آب در روستاهای شهرستان فراهان

مسعود احمد زاده مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان فراهان از اجرای ۲۳هزار ۳۷۰ متر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در روستاهای شهرستان فراهان در سال ۹۷ خبر داد .

وی گفت : این مقدار لوله گذاری شامل توسعه و اصلاح و بازسازی شبکه داخلی و تعویض لوله های فرسوده بوده و در روستاهای  فشک، ماستر ، تبرته ، خلت اباد ، آقازیارت ، گونه ، فردقان ، قرمزچشمه و جلال آباد انجام شده است.

احمد زاده عنوان کرد : در سال ۹۷ فنس پیرامون مخازن و ایستگاه پمپاژ در روستای کسرآصف انجام شد و ایستگاه پمپاژ این روستا نیز تجهیز شد.

وی  بیان داشت : با  تحت پوشش درآمدن روستاهای کسرآصف، گونه و فردقان در سال جاری هم اکنون درصد بهره مندی از آب شرب در روستاهای فراهان به ۹۵ درصد رسیده است.

احمد زاده اظهار امیدواری کرد شورا و دهیاران روستاهای غیر تحت پوشش در شهرستان فراهان همکاری لازم جهت تحت پوشش درآمدن برای دریافت خدمات این شرکت را داشته باشند.

ایشان با اشاره به بالا بودن عمر لوله های آب در روستاهای شهرستان فراهان گفت : تلاش ما این است تا جایی که اعتبارات اجازه می دهد نسبت به تعویض لوله های فرسوده اقدام نماییم.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان فراهان ادامه داد : با این وجود در صورت بروز شکستگی ،  سریعا اکیپ های اتفاقات وارد عمل می شوند به طوری که در سال ۹۷ تعداد ۲۰۵۰ مورد شکستگی اتفاق افتاده که در سریترین زمان ممکن ترمیم شده است.

وی با اشاره به کمبود آب در روستاهای ایر، واشقان ، زنجیران، ارتگل، وروان ، سلیم آباد و قرمزچشمه در سال جاری گفت : برای کاهش مشکلات مردم در مواجه با خشکسالی اعزام تانکر های سیار ، مدیریت مصرف و جیره بندی را در دستور کار قرار دادیم و پیش بینی لازم برای مواجهه با خشکسالی در سال ۹۸ صورت گرفته است.

احمد زاده همچنین از شستشوی  ۳۰ مخزن ذخیره آب ، ارتقاء  ۷ سامانه گند زدایی ( آب ژاول ) ، نصب دو دستگاه آب شیرین کن در روستاهای امیر آباد و مجد آباد ، بورقان و سلیم آباد خبر داد و گفت : شستشوی شبکه توزیع آب ۷ روستا ، انجام ۱۲۰۰مورد آزمایش شیمیایی و میکروبی و۱۸۰۰مورد کلر سنجی در سال ۹۷ انجام شده است و خوشبختانه با اقدامات انجام شده و همچنین با گشت زنی های مشترک با مرکز بهداشت  هیچ نگرانی از وضعیت کیفی آب روستاهای شهرستان وجود ندارد و آب تحویلی به مردم در دارای کیفیت مناسبی است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات