اعلام مصوبات جلسه کارگروه ملی وام شهرداری‌ها/ نصرتی: پروژه های ۱۰ شهرداری برای اعطای تسهیلات به بانک معرفی شدند

اعلام مصوبات جلسه کارگروه ملی وام شهرداری‌ها/ نصرتی: پروژه های ۱۰ شهرداری برای اعطای تسهیلات به بانک معرفی شدند

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از موافقت کارگروه ملی وام شهرداری‌ها با معرفی ۱۰طرح اقتصادی و درآمدزای شهرداری ها به بانک برای اعطای تسهیلات در بیستمین جلسه این کارگروه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،‌ مسعود نصرتی با اعلام خبر فوق گفت: بیست و یکمین جلسه کارگروه ملی وام شهرداری‌ها بیست و یکم اسفند در راستای ایجاد منابع درآمدی برای اجرای پروژه های شهرداری ها در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تشکیل و پیشنهادهای استانها در خصوص اعطای تسهیلات به برخی پروژه های شهرداری ها بررسی شد.

وی افزود: اعضای کارگروه ملی وام شهرداری ها در این جلسه با معرفی ده طرح اقتصادی و درآمدزای شهرداری های خمینی شهر و مشکات و جوزدان دراستان اصفهان، کوار در استان فارس، امیریه در استان سمنان، شهرداریهای زرآباد و مهرستان در استان سیستان و بلوچستان، شهرداریهای چالوس و شیرگاه در استان مازندران و تیمورلو در استان آذربایجان شرقی به بانک برای اعطای تسهیلات در مجموع به مبلغ ۲۰۲ میلیارد و ۲۱۶ میلیون ریال موافقت نمودند.

نصرتی همچنین از شهرداران خواست تا ضمن شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های شهری و با اتخاذ راهکارهایی برای خلق مزیت‌ها و فرصت‌‌های جدید از این فرصت ایجاد شده برای ایجاد درآمد پایدار به منظور اجرای پروژه های شهری استفاده نمایند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه اظهار کرد: انتظار می رود کمیته های استانی نسبت به نظارت مستمر و مداوم در خصوص چگونگی پیشرفت فیزیکی هر مرحله از طرح های تصویب شده، در کنار شهرداریها حضور جدی داشته باشند و همانطورکه در شیوه نامه تسهیلات بدان اشاره شده تایید میزان پیشرفت پروژه برای واگذاری مراحل جدید تسهیلات مورد مطالبه می باشد.

وی همچنین متذکر شد: یکی از ضروریات اجرای طرح که می بایستی ابتدای شروع پروژه توسط شهرداری رعایت شود، نصب تابلو مشخصات کامل در حین اجرای پروژه می باشد.

عناوین پروژه های ده شهرداری فوق الذکر که برای اعطای تسهیلات به بانک معرفی شدند، عبارتست از: شهرداری های خمینی شهر دراستان اصفهان-"تجهیز و تکمیل مجتمع رفاهی-خدماتی مهربین"، کوار در استان فارس-"مجتمع خدماتی رفاهی و جایگاه پمپ بنزین و CNG "، امیریه در استان سمنان-"جایگاه عرضه فرآورده های نفتی(بنزین ،نفت گاز)"، مشکات در استان اصفهان-"احداث مجتمع خدماتی رفاهی و تجاری "، چالوس در استان مازندران-"طرح تفریحی-توریستی حاشیه رود چالوس"، تیمورلو در استان آذربایجان شرقی-"طرح احداث مجتمع تجاری و خدماتی"، مهرستان دراستان سیستان و بلوچستان -"خرید ماشین آلات عمرانی(کامیون و غلطک) " ، زرآباد دراستان سیستان و بلوچستان-"خرید ماشین آلات عمرانی(کامیون)، جوزدان در استان اصفهان-"احداث کارگاه تولید فرآورده های بتنی"، شیرگاه در استان مازندران -"طرح مجتمع تفریحی فرهنگی اقامتی دئوتک".

قابل ذکر است کمیته ملی وام شهرداری ها با حضور معاون پشتیبانی و توسعه منابع، معاون امور شهرداری‌ها،‌ مدیران‌کل دفاتر حراست و پدافندغیرعامل، مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات، امور اقتصادی و خدمات مالی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تشکیل می شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات