متوسط قیمت مسکن در آمریکا ۳ درصد کاهش یافت

متوسط قیمت مسکن در آمریکا ۳ درصد کاهش یافت

با ادامه بحران در بخش مسکن آمریکا متوسط قیمت هر واحد مسکونی در این کشور طی سه ماه نخست ۲۰۱۱ بیش از ۳ درصد کاهش یافت.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) متوسط قیمت مسکن در آمریکا در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۱۱، ۳ درصد کاهش یافت.

این امر سبب تشدید پدیده «توازن منفی» در بازار مسکن این کشور شده است. در چنین شرایطی بهای رهن از ارزش ملک بیشتر است در نتیجه صاحبان مسکن تمایلی برای بازپرداخت اقساط خود به بانک نشان نمی دهند.

بر اساس آمار «زیلو»، بزرگ‌ترین سایت املاک آمریکا،اختلاف میان بهای رهن مسکن و ارزش املاک در مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد بوده که این رقم در سه ماهه نخست ۲۰۱۱ به ۲۸ درصد افزایش یافته است.

بر اساس شاخص اس اند پی،متوسط قیمت مسکن در آمریکا ۳۳ درصد کمتر از بیشترین رکورد قیمت در جولای ۲۰۰۶ یعنی قبل از آغاز بحران مسکن در این کشور است.

همچون وضعیتی که در انگلیس شاهد هستیم در آمریکا نیز چشم‌انداز قیمت مسکن هم‌چنان نامطمئن و بی ثبات است.

به نظر استان هامفرایز، رئیس اقتصادانان زیلو، روند کاهشی قیمت مسکن در حال حاضر مشابه وضعیت حاکم بر دوران رکود سال ۲۰۰۷ است.

وی افزود: افزایش مصادره املاک و توازن منفی بالا تقریبا این شرایط که نمی‌توانیم انتهایی برای پایین آمدن ارزش مسکن تا سال ۲۰۱۲ یا پس از آن بیابیم را قطعی می‌کند.

به گزارش دیلی تلگراف، ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار خانه در سال گذشته توسط بانک‌ها در این کشور ضبط شده است.

با وجود پیش‌بینی اقتصاددانان وال استریت، مبنی بر رشد ۳ درصدی اقتصاد آمریکا بدون کمک قیمت خانه به اقتصاد این کشور،گزارش زیلو مشخص کرد که هنوز فشار مالی بر بسیاری از مالکان مسکن در این کشور وجود دارد.

 

 

    نظرات