جلسه ستادهماهنگی وپیگیری مناسب سازی کشور/ تاکید جمالی نژاد بر اهمیت مناسب سازی برای سالمندان و بازنگری در برنامه های این حوزه

جلسه ستادهماهنگی وپیگیری مناسب سازی کشور/ تاکید جمالی نژاد بر اهمیت مناسب سازی برای سالمندان و بازنگری در برنامه های این حوزه

هفتمین جلسه ستادهماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور ۲۱ اسفندماه با حضور جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و قبادی دانا ریس سازمان بهزیستی کشور و دبیر ستاد و اعضاء قانونی ستاد در سازمان بهزیستی کشور تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم و اهتمام مضاعف دستگاههای اجرایی و شهرداری ها و دهیاری ها در زمینه مناسب سازی، بر پیگیری و اجرای مصوبات ستادهای استانی و شهرستانی تاکید نمود.

وی در ادامه اظهار کرد: علاوه بر جمعیت معلولان با افزایش جمعیت سالمندان نیز روبرو هستیم که اهمیت مناسب سازی را بیش از پیش روشن می کند.

وی با بیان اینکه اجرای اقدامات مرتبط با مناسب سازی در برخی استان ها نیاز به پیگیری و توجه بیشتر دارد بر بازنگری اقدامات و برنامه های این حوزه تاکید نمود.

جمالی نژاد همچنین با اشاره به آمار یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری معلولان در کشور گفت: تعداد معلولان در حال افزایش می باشد که تصادفات و کارگاه های غیر ایمن از دلایل آن است و از سوی دیگر کارگاه های غیر ایمن در پروژه های عمرانی مشکلات زیادی در رابطه با معلولیت ایجاد می کند.

جمالی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به نبود یا استاندارد نبودن سرویس های بهداشتی اشاره کرد و گفت: این مشکل به ویژه در مسیر های بین راهی وجود دارد.

در این جلسه گزارش عملکرد کمیته های سه گانه ذیل ستاد با عناوین کمیته فنی و تحقیقاتی،کمیته نظارت و حقوقی و کمیته آموزش و اطلاع رسانی ارایه شد.

همچنین مغانلو مدیرکل دفترفنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور و دبیر کمیته فنی و تحقیقاتی گزارش تفصیلی اقدامات شهرداریها و رعایت چک لیست نظارتی مناسب سازی و سایر اقدامات وزارت کشور را بیان نمود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات