مسیر برگشت خط ویژه اتوبوس از آزادی به مشتاق اجرا می‌شود


شهردار کرمان در راستای ارتقای سیستم حمل و نقل  عمومی شهر کرمان:

مسیر برگشت خط ویژه اتوبوس از آزادی به مشتاق اجرا می‌شود




نشست بررسی ارتقای کیفیت سیستم حمل و نقل عمومی بار و مسافر، برای  راحتی، سرعت و ایمنی شهروندان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، شهردار کرمان در جلسه‌ای که با حضور اعضای کار گروه بی ار تی برگزار شد، هدف از برگزاری این نشست را ارتقای سیستم حمل و نقل عمومی فعلی ذکر کرد و افزود: قصد داریم در مسیر آزادی به سمت مشتاق که به عنوان پر ترددترین مسیر شهر، شناخته می‌شود، خط ویژه اتوبوس طراحی کنیم.

وی ارتقای سیستم حمل و نقل عمومی موجود را در چند مرحله عنوان و خاطرنشان کرد: قرار است خط دیگری در این مسیر اجرا شود و مدت زمان برگشت اتوبوس از آزادی به مشتاق از ۴۵ دقیقه به ۲۰ دقیقه کاهش پیدا کند.
شهردار کرمان گفت: به منظور اجرای مسیر برگشت اتوبوس، لاین پارک حاشیه‌ای کنار خیابان باید حذف شده و به منظور دسترسی به کوچه‌های منتهی به شریعتی و خیابان شهید بهشتی جلوی این معابر باز گذاشته می‌شود.

وی با تاکید بر این که باید معایب و محسنات اجرای مسیر برگشت در این محور بررسی  و بعد تصمیم گیری شود،  تصریح کرد: بالا بودن کیفیت حمل و نقل عمومی نیز اصلی اساسی است و مسافر در طی مسیر باید آسایش و آرامش داشته باشد .

قنبری معاون حمل و نقل و امور  زیربنایی شهرداری در حاشیه‌ی این نشست نیز در گفت و گو با کرمان آنلاین گفت: در مرحله اول ارتقای سیستم حمل و نقل عمومی قصد داریم سرعت حرکت اتوبوس در مسیر آزادی به سمت مشتاق را افزایش داده  و زمان را کاهش دهیم.
وی افزود: اجرای تراموا و بی آر تی نیز پیشنهاد شده است اما باید روی چگونگی و هزینه های اجرای این پروژه ها، مطالعات بیشتری انجام داد.

لازم به ذکر است در مرحله‌ی اول در مورد اجرای مسیر ویژه اتوبوس از آزادی به سمت چهار راه طهماسب آباد تصمیم گیری شده و قرار است مواردی چون مسایل ترافیکی، ایستگاه های تاکسی ، به همراه در نظر گرفتن فاکتورهای شهرسازی ،معماری بررسی شود.


مهدیه جعفری

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۳۳۲۰۱.jpg

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات