ترافیک چهارراه ولیعصر را به پل کالج متصل کرد

ترافیک چهارراه ولیعصر را به پل کالج متصل کرد

عدم فرهنگ سازی مناسب در عبورومرور و توجه نکردن به چراغ‌های راهنمایی و رانندگی از دلایل عمده ایجاد ترافیک در چهارراه ولیعصر است.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) چهارراه ولیعصر (عج) در تقاطع خیابان انقلاب و خیابان ولیعصر واقع شده است. واقع شدن در مرکز شهر، وجود مجموعه تئاتر شهر، پارک دانشجو، ظهور نخستین بازار کامپیوتر ایران در این چهارراه و تجمع‌هایی که در این چهارراه اتفاق می‌افتد موجب افزایش ترافیک در این محدوده شده است.

از آن طرف وجود ایستگاه‌های اتوبوس و مترو، افزایش زمان چراغ‌های قرمز این چهارراه به صورتی که فراموش می‌شوند سبز شوند و عدم اصول رفت و آمد از خیابان‌ها توسط مردم موجب ترافیک شدید در محدوده چهارراه ولیعصر شده است.

شروع فعالیت ایستگاه متروی چهارراه ولیعصر (عج) موجب استقبال شهروندان از این ایستگاه شد و مسئولان شهرداری و مترو افتتاح ایستگاه چهارراه ولیعصر (عج) را موجب کاهش بار ترافیک، آلودگی هوا و تسهیل دسترسی به مجوعه تئاتر شهر و پارک دانشجو می‌دانستند ولی وجود دو ایستگاه بی آر تی و مترو در چهارراه ولیعصر (عج) موجب مشکلاتی از جمله افزایش ترافیک، کاهش روند عبور و مرور و آلودگی صوتی شده است.

وجود تنها یک خروجی و ورودی برای مترو چهارراه ولیعصر (عج) و از آن طرف وجود ایستگاه بی آر تی موجب ازدحام مسافران در این چهارراه برای استفاده از خدمان حمل و نقل عمومی شده است. شاید اگر مترو چهارراه ولیعصر (عج) دارای یک ورودی و خروجی دیگر بود و یا اینکه زمان توقف در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو تفاوت داشت چنین مشکلاتی در این محدوده به وجود نمی‌آمد.

برخی از مردم نیز عنوان می‌کنند: نصب پل عابر پیاده در چهارراه ولیعصر(عج) می‌تواند ترافیک این چهارراه را کاهش دهد و در عبور و مرور نیز مؤثر باشد.

*۲۰دقیقه در ترافیک چهارراه ولیعصر منتظر می‌مانم

محمد احمدی راننده تاکسی‌های خطی چهارراه ولیعصر در گفت‌وگو با فارس در خصوص ترافیک چهارراه ولیعصر (عج) اظهار می‌داشت: عصرها که اوج کار رانندگان تاکسی است ۲۰ دقیقه پشت چراغ‌های قرمز و ترافیک چهارراه ولیعصر (عج) منتظر می‌مانم تا مردم از خط کشی‌های عابر پیاده رد شوند.

وی در ادامه دلیل ازدحام مردم در چهارراه ولیعصر (عج) را وجود دو ایستگاه اتوبوس و مترو دانست و عنوان می‌کرد: اگر جایگاه اتوبوس و یا مترو تغییر پیدا کند مشکل ازدحام مردم در این محدوده از بین می‌رود.

*ترافیک از پل کالج تا جهارراه ولیعصر (عج)

راننده‌ای دیگر در گفت‌وگو با فارس دلیل ترافیک در چهارراه ولیعصر را ازدحام مردم دانست و اظهار می‌داشت: بعضی وقت‌ها با ازدحام بیش از حد مردم در چهارراه و لیعصر (عج) ترافیک تا پل کالج ادامه دارد.

این راننده می‌گوید: مسئولین فکری به حال این مشکل کنند، از زمان احداث چهارراه ولیعصر (عج) ترافیک در این محدوده افزایش یافته و موجب آلودگی صوتی و هوا شده است.

*مردم موجب ترافیک می‌شوند

در صورتی که تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تأکید می‌کند که در موضوع رفتارهای ترافیکی و در حوزه فرهنگ ترافیک با فقر فرهنگی رو به رو هستیم و بسیاری از رفتارهایمان در ترافیک نه تنها دور از آموزه‌ها و تربیت دینی است، بلکه از آداب و منش اجتماعی نیز به دور است و مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک ورود جدی به این عرصه را در دستور کار خود قرار داده است.

آقایی حدوداً ۴۰ ساله می‌گوید: اگر مردم قانون را رعایت کنند و به موقع نسبت به عبور از خط عابر پیاده اقدام می‌کردند مشکل ترافیکی ولیعصر (عج) از بین می‌رفت.

وی عنوان می‌کرد: مردم با رعایت نکردن قوانین خود موجب ایجاد ترافیک در این محدوده شده‌اند و ربطی به ایستگاه‌ اتوبوس و مترو ندارد.

*از زمان آغاز بکار متروی ولیعصر (عج) زمان چراغ قرمز افزایش یافته است

سرباز راهنمایی و رانندگی در خصوص دلیل ترافیک در چهارراه ولیعصر (عج) می‌گوید: با توجه به وجود ایستگاه اتوبوس و مترو برای عبور و مرور مردم از چهارراه مدت زمان چراغ قرمز افزایش یافته است که همین موضوع موجب افزایش ترافیک در چهارراه ولیعصر (عج) شده است.

*تغییر ایستگاه بی آر تی تنها راه‌حل رفع مشکل ترافیک در چهارراه ولیعصر (عج) است

اسماعیل شیعه کارشناس شهرسازی در گفت‌وگو با فارس، تغییر مکان توقف ایستگاه بی آر تی چهارراه ولیعصر (عج) را راه حلی برای رفع مشکل ترافیک این محدوده دانست و گفت: عامل بحران ترافیک در شهرهای استان تهران و از جمله شهر تهران و خیابان ولیعصر (عج) فقط در ارتباط با تمرکز فعالیت‌هاست.

در چهارراه ولیعصر (عج) مراکز خرید، دانشگاه، پارک و انتشارات وجود دارد که این کارشناس شهر سازی ایجاد تمرکز فعالیت‌ها در این منطقه را موجب دامن زدن به نیازمندی‌ها می‌شود.

وی یادآور شد: خیابان ولیعصر (عج) و انقلاب دو خیابان اصلی شهر هستند که حتی اگر ایستگاه مترو و اتوبوس نیز در این منطقه مستقر نباشد این دوتقاطع ترافیکی محسوب می‌شوند

 

 

    نظرات