لزوم استفاده از پساب جهت مصارف فضای سبز

در جلسه شورای حفاظت منابع آب اسلامشهر بر لزوم استفاده از پساب جهت مصارف فضای سبز توسط دستگاه های ذیربط همچون شهرداری تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "محمدرضا گیتی پژوه" در دومین جلسه شوراى حفاظت منابع آب شهرستان اسلامشهر در سال جاری با تاکید بر استفاده بهینه از منابع گفت: استفاده از پساب جهت مصارف فضای سبز از جمله ضروریاتی است که دستگاه‌های ذیربط بخصوص شهرداری ها باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به لزوم فرابخشی عمل کردن در مدیریت منابع آب و همکاری همه دستگاه ها گفت: در این مدت وفاق و همدلی خوبی میان تعدادی از دستگاه ها ایجاد شده و بسیاری از مطالبات در بحث تخصیص آب از مجاری قانونی و ذیربط پیگیری و به نتیجه رسیده است.

گیتی پژوه نیز در ادامه این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در زمینه طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب افزود: در سال ۱۳۹۷ علیرغم تمامی مشکلات روند اجرای این طرح از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است به طوری که از ابتدای سال تا کنون تعداد ۱۶۹ حلقه چاه غیر مجاز پر و مسلوب المنفعه گردید که با این اقدام گسترده، آبی معادل با میزان برداشت سالیانه ۹ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۹۶ مترمکعب به آبخوان برگشت داده شده است.

سرپرست امور منابع آب اسلامشهر یادآور شد: همچنین در این راستا نیز تعداد ۲۰ حلقه از چاه های مجاز  به کنتور هوشمند مجهز گردیده اند که  این چاه ها در دشت های ممنوعه قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت تعداد سه دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف شده است، تصریح کرد: همچنین ۱۱۳ حکم قضایی در سال ۹۷ اجرا شده و تعداد ۲۸۴ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی شده است.

گیتی پژوه از صدور ۴۸۰ مورد اخطاریه به متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی خبر داد و گفت: با شناسایی هرگونه اقدام خلاف قانون در ابتدا به خاطیان در قالب اخطاریه تذکر داده می شود و در صورت بی توجهی به این اخطاریه نسبت به اجرای قانون با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی اقدام می شود.

وی در ادامه افزود: همچنین  ۱۷۳۰۰ مترمربع از اراضی موجود در حریم و بستر رودخانه های موجود در محدوده عملکرد این امور از ید متصرفین آزادسازی گردیده  و کنترل و بهره برداری ۹۵۳ مورد و ۱۹ مورد جلوگیری از اضافه برداشت به میزان ۷۷۳.۹۴۳ هزار متر مکعب انجام شده است.

گیتی پژوه نیز در پایان بر برخورد با چاه‌های غیرمجاز و اضافه برداشت ها در دشت‌های ممنوعه تاکید کرد و گفت: این مورد بایستی خط قرمز همه اعضای شورا باشد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات