دستور وزیر کشور به استانداران برای نظارت دقیق بر مدیریت ترافیک استانها و حمایت از برخورد قاطعانه با رانندگان متخلف

دستور وزیر کشور به استانداران برای نظارت دقیق بر مدیریت ترافیک استانها و حمایت از برخورد قاطعانه با رانندگان متخلف

وزیر کشور گفت: همه توان و ظرفیت دستگاههای اجرایی را برای کاهش سوانح رانندگی پای کار آورده‌ایم اما محور اصلی همه این اقدامات خود مردم هستند و نباید با عجله و یا بی دقتی موجب حادثه ای شوند که خسران برای خود و دیگران به همراه داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست مشترک شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و کمیسیون ایمنی راهها که شنبه ۲۵ اسفند در وزارت کشور برگزار شد، گفت: جلسه امروز به منظور بررسی و مرور برنامه ها و اقدامات دستگاههای مرتبط است که البته از یک ماه پیش این برنامه ها از سوی دستگاهها ابلاغ شده و پیگیریهای لازم دنبال می شود، با این حال در این جلسه نیز ضمن جمع بندی، موارد لازم مورد تاکید قرار می گیرد.

وزیر کشور ضمن اشاره به اینکه دستگاههای مرتبط برنامه های مناسب و دقیقی برای کاهش سوانح جاده ای خصوصاً در ایام عید نوروز دارند، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد که همه دستگاهها به ویژه وزارت کشور، استانداری ها و فرمانداری ها در خصوص امنیت راهها و ترافیک در ایام عید پای کار باشند و استانداران مسئولیت دارند که در شورای تامین، شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راههای استان خود، این موضوع را به جد پیگیری کنند

وی افزود: استانداران قطعاً تاثیر زیادی در این زمینه دارند. برخی از تصمیمات در سطح ملی قابلیت اجرایی دقیق را ندارد اما در صورت سطح بندی و ابلاغ آن به استانها به خوبی پیگیری و اجرا می شود.

وزیر کشور ادامه داد: استانداران و فرمانداران موظف هستند؛ مدیریت ترافیک محدوده خود را کنترل و جلسات هماهنگی در این راستا برگزار کنند. همچنین در ایام نوروز شهرداری ها موظف هستند ضمن استقرار نیروهای کافی در بخشهایی مانند آتش نشانی و خدمات پشتیبانی سفر، خدمات رسانی کنند.

دکتر رحمانی فضلی با بیان اینکه استانهای با آمار سوانح بالا و نقاط حادثه خیر بایستی اولویت کاری همه دستگاهها در ایام نوروز باشد، تصریح کرد: هر فرد و یا دستگاهی که در حوزه خود در خصوص کاهش سوانح رانندگی و تلفات نسبت به سال گذشته موفقیتهایی کسب کند، مورد تشویق قرار می گیرد و البته هرکدام از این دستگاهها که موفق به اجرای برنامه های خود نباشند، حتما مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

دکتر رحمانی فضلی در همین راستا تاکید کرد: پلیس و نیروی انتظامی به متخلفین در ایام عید نوروز به هیچ وجه رحم نکنند، چراکه هرنوع بخشودگی و رحم به متخلفین، ظلم به مردمی است که قصد مسافرت دارند تا به آرامشی برسد.

وی ادامه داد: برخورد نیروی انتظامی با مردم برخوردی خوب، مودبانه، توام با راهنمایی و از سر لطف خواهد بود اما قطعاً با متخلفان برخورد جدی می شود.

وزیر کشور اضافه کرد: اگر مواردی از تخلف باشد که نیروی انتظامی گذشت کرده یا نادیده بگیرد، قطعا مورد بازخواست قرار می گیرد و البته حتماً نیروهای راهنمایی و رانندگی که در انجام وظایف خود موفق باشند، از سوی وزارت کشور مشوقهای بسیار خوبی دریافت خواهند کرد.

وزیر کشور تاکید کرد: همه توان و ظرفیت دستگاههای اجرایی را برای کاهش سوانح رانندگی پای کار آورده ایم اما محور اصلی همه این اقدامات خود مردم هستند و نباید با عجله و یا بی دقتی موجب حادثه ای شوند که خسران برای خود و دیگران به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: روند تصادفات در سالهای گذشته کاهشی بوده اما باید در مسیر کاهش هرچه بیشتر این آمار تلاش کنیم. اگر تلاش کنیم و با هماهنگی و همکاری همدیگر همه ظرفیتها را پای کار بیاوریم و از ظرفیت مردمی به خوبی استفاده کنیم حتما به نتیجه مطلوب خواهیم رسید. همچنین درصورتی که مردم احساس کنند که همه دستگاهها برای سلامتی و سفر توام با آرامش آنها تلاش می کنند، یقیناً همکاری بیشتری خواهند کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه صدا وسیما در این مسیر نقش بسزایی را ایفا می کند، اطلاع رسانی در خصوص سوانح و آگاه سازی مردم را وظیفه ذاتی و جزء شرح وظایف اصلی صدا و سیما دانست و گفت: در این مسیر صدا وسیمای استانها یکی از بهترین ظرفیتها است که به خوبی می توانیم از آن استفاده کنیم . استانداران نیز به نحوی برنامه ریزی کنند تا مدیران صدا وسیما استانها در جلسات کمیسیون ایمنی راهها در استان حضور داشته باشند و در این مسیر از همکاری آنها استفاده کنند.

وی افزود: طبیعی است که اولویت اول همه ما، حفظ و صیانت از سلامت و امنیت مردم است و خواست ما این است که تمامی دستگاهها از جمله صدا و سیما و نیروی انتظامی به جد در این زمینه همکاری کنند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در این جلسه برنامه ریزی ها و تصمیم گیری کوتاه مدت برای ایام عید نوروز انجام می شود، پیشنهاد کرد: جلسه مشترک شورای عالی ترافیک و کمیسیون ایمنی راهها؛ با حضور تمام دستگاههای مسئول، چند نوبت در سال، در جهت بررسی موضوعات خاص ترافیکی برگزار شود و برنامه های کلان و بلند مدت در جهت رفع مسائل ترافیک و کاهش تصادفات و سوانح جاده ای مصوب و اجرایی شود.

دکتر رحمانی فضلی در پایان با تاکید بر اینکه حتی اگر برای جلوگیری از فوت یک نفر هم تلاش کنیم ارزش وقت گذاشتن را دارد، ابراز امیدواری کرد؛ به لطف خداوند متعال، با همکاری دستگاههای اجرایی و با حفظ خونسردی و رعایت قوانین و مقررات از جانب مردم و رانندگان عزیز، ایام عید بسیار خوبی داشته باشیم و همه با خوشحالی وارد این ایام شوند و با خوشحالی نیز سال ۹۸ را ادامه دهند.

تصاویر مرتبط

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات