ستاریان :  حل مشکل مسکن در گرو بروز تعادل اقتصادی کشور است

ستاریان : حل مشکل مسکن در گرو بروز تعادل اقتصادی کشور است

www.BanaNews.irعضو هیات علمی دانشگاه تهران حل مشکل مسکن کشور را در گرو بروز تعادل در وضعیت اقتصادی کشور دانست و گفت: بروز تحول و شکوفایی در سایر بخش‌های اقتصادی، باعث می‌شود نقدینگی‌ها جذب بخش مسکن شوند و در نتیجه افزایش قیمت خواهیم داشت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  دکتر بیت‌الله ستاریان - کارشناس اقتصاد مسکن - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به این‌که طی سال‌های گذشته مسکن به میزان کافی تولید نشده است و حدود چهار میلیون نیاز انباشته داشته‌ایم، اکنون با تقاضای مطلق انباشته در بخش مسکن روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل وجود رکود و همچنین کاهش نقدینگی در جامعه تقاضای موثر در این بخش نیز کاهش یافته است.

ستاریان گفت: بروز تحول و شکوفایی در سایر بخش‌های اقتصادی، باعث می‌شود نقدینگی‌ها جذب بخش مسکن شوند و در نتیجه افزایش قیمت خواهیم داشت.

این کارشناس اقتصاد مسکن اضافه کرد: نوسانات بازار طلا، ارز و بورس نیز بر بخش مسکن موثر است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان این‌که هجوم سرمایه‌ها به بازار طلا منجر به تغییر وضعیت بورس نیز شد، خاطرنشان کرد: به محض تثبیت نرخ ارز و طلا سرمایه‌ها وارد بخش مسکن می‌شوند.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۴۰ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر تحویل داده شد.

ستاریان اضافه کرد: جز درصورت بروز تعادل اقتصادی نمی‌توان برای بخش مسکن برنامه‌ای داشت که تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار شود و نتیجه مثبت بگیریم.

این کارشناس اقتصاد مسکن با تاکید بر این‌که با ساخت مسکن در هر بخشی موافق هستم، تصریح کرد: برای هر دهک جامعه که مسکن ساخته شود، خوب است.

ستاریان در پایان با بیان این‌که اکنون حدود ۶ میلیون نیاز انباشته‌ داریم، خاطرنشان کرد: تنها راهکار افزایش تولید است و این امر مقدور نیست، مگر این‌که ساختار اقتصادی کشور متعادل شود.

 

    نظرات