سال ۹۸ سال شکوفایی حملونقل عمومی در شیراز
رئیس کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای شهر گفت: با زیرساختهایی که فراهم شده است، سال ۹۸ سال شکوفایی حملونقل عمومی در شیراز خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز به نقل از خبرگزاری فارس، نواب قائدی به تشریح اقدامات شورای پنجم شهر شیراز طی سال اخیر پرداخت و اظهار داشت: نقطه مشترک بین شورا و خبرنگاران شفافیت و تحقق خواستههای مردم است که با راهاندازی سامانه شفافیت شهرداری شیراز تلاش کردیم در جهت شفافیت قدم برداریم.
سخنگو شورای شهر شیراز ادامه داد: در جهت توسعه پایدار شهری، محله محوری و رفاه عمومی شهروندان برنامههایی تحت عنوان ۵ ساله سوم را طی یک ماه و نیم گذشته موردبررسی قرار دادیم که یکی از برشهای آن بودجه بود که از ابتدای ۹۸ اجرا خواهد شد.
وی افزود: تلاش کردیم تا به جای پروژه محوری، برنامه محوری را مدنظر قرار دهیم، در این راستا شاخصهایی در برنامه مدنظر قرار دادیم که قابل اندازهگیری و گزارشدهی باشد.
قائدی به اقدامات کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای شهر نیز اشاره کرد و گفت: با تکمیل ایستگاه وکیل پرونده خط یک مترو شیراز بسته میشود، تکمیل خط ۲ مترو نیز با وجود تنگنای اقتصادی همچنان ادامه دارد و امیدواریم تا سه سال آینده به بهرهبرداری برسد.
سخنگو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: یکی از کارهای زیرساختی که دنبال آن بودیم راهاندازی سامانه شفافیت شهرداری شیراز بود که هماکنون تمام فعالیتهای اجرایی شهرداری در این سامانه در اختیار شهروندان است البته این کار ممکن است کاستیهایی داشته باشد که در طول سال جاری اشکالات آن برطرف خواهد شد.
وی بیان کرد: در جهت اجرای طرح ساماندهی حملونقل همگانی، اتوبوسهای مشخصی برای تردد ساکنان شمال غرب شیراز در پایانه تبایی قرار میگیرد تا شهروندان را به مرکز شهر منتقل کنند.
قائدی ابراز داشت: شاید بهترین موفقیت ما در اخذ زمین توقفگاه خودروهای سنگین در شرق شیراز بود چراکه این خودروها علاوه بر آسیب رساندن به زیرساختهای شهری موجب اذیت شهروندان هم میشدند.
رئیس کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای شهر اعلام کرد: با زیرساختهایی که فراهم شده است، سال ۹۸ سال شکوفایی حملونقل عمومی خواهد بود.
وی یادآور شد: در صدور پروانههای ساختمانی فقط شهرداری دخیل نیست و برخی ارگانها هم باید همکاری کنند تا خدمات به صورت الکترونیکی ارائه شود، ارائه خدمات در حال حاضر به کندی پیش میرود اما ما تلاش کردیم اموری که مربوط به شهرداری است الکترونیکی انجام شود.
قائدی به بازنگری مجدد لایحه ساماندهی باغات قصردشت نیز اشاره کرد و گفت: بازنگری این طرح سال ۷۹ متوقف شده بود که مجدد در شورای پنجم مطرح شد.
سخنگو شورای شهر شیراز با بیان اینکه آنطور که باید نتوانستیم سرمایهگذار در حوزههای مختلف جذب کنیم، اظهار داشت: امیدوارم سال آینده بتوانیم بستههای سرمایهگذاری خوبی را در اختیار شهروندان قرار دهیم.
قائدی در خصوص راهاندازی بیآرتی نیز بیان کرد: برای احداث بیآرتی دو خط در شیراز مصوب شد که خط یک از شهرک گلستان تا میدان نمازی و خط ۲ از میدان احسان تا بلوار استقلال است، با توجه به مشکلاتی که در این دو مسیر داریم باید تغییراتی اتفاق میافتاد که راهاندازی بیآرتی ممکن شود، امیدوارم سال ۹۸ به مرحله اجرا برسد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز
نظرات