اشتغال بیش از۱۱هزار نفر توسط شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها در مناطق روستایی کشور

اشتغال بیش از۱۱هزار نفر توسط شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها در مناطق روستایی کشور

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از اشتغال بیش از ۱۱هزار نفر توسط شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها در مناطق روستایی کشورخبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اسماعیل زیارتی‌نصرآبادی با بیان مطلب فوق افزود: تعاونی دهیاری‌ها با هدف استفاده از ظرفیت‌های تعاونی برای تجمیع سرمایه و تجهیزات در روستاها و کمک به دهیاری‌ها و جامعه روستایی و تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در مناطق روستایی کشور تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: طی سال‌های اخیر ۸۹۶ تعاونی دهیاری، که ۲۰هزار دهیاری عضو آنها هستند، تاسیس شده و این تعاونی ها برای۱۱هزار نفر در نواحی روستایی کشور اشتغال‌زایی کرده اند.

وی با بیان اینکه این شرکت‌ها، بهره‌برداری و مدیریت بیش از هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی را در مناطق روستایی برعهده دارند، افزود: درصورت واگذاری ماشین‌الات دهیاری‌ها به شرکت‌های تعاونی که حتما می‌بایست بر اساس ساز و کارها و دستورالعمل‌های ابلاغی صورت پذیرد، می‌توان به نحو مطلوب‌تری از ماشین‌الات دهیاری‌ها بهره‌گیری نمود و همچنین پوشش خدماتی این ماشین‌الات گسترش بیشتری یافته و نگهداری آن نیز می‌تواند مطلوب‌تر باشد.

وی با بیان اینکه یقینا تجهیز تمامی ۳۷ هزار دهیاری به انواع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی نه میسر است نه منطقی، تصریح کرد: یکی از بهترین راهکارهای ارایه خدمات به دهیاری‌ها می‌تواند بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها باشد.

زیارتی نصرآبادی همچنین اظهار کرد: سرمایه اولیه شرکت های تعاونی دهیاری ها ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است که یقینا پس از گذشت چندین سال از فعالیت آنها و انجام اقدامات مختلف و اجرای پروژه‌ها و طرح‌های سودآور، افزایش چشم‌گیری داشته است.

وی همچنین با مثبت ارزیابی کردن عملکرد و خدمات تعاونی دهیاری‌ها و نقش آنها در جلوگیری از بزرگ شدن بدنه دهیاری‌ها گفت: شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها طی سال‌های گذشته به ارائه خدماتی از جمله اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی در سطح روستاها، جمع‌آوری و دفع پسماندهای روستایی، توسعه حمل و نقل عمومی روستایی، ایجاد واحدهای تولیدی و اقتصادی با هدف تامین مصالح و منابع مورد نیاز دهیاری‌ها، کمک به دهیاری‌ها در جهت ایجاد درآمد پایدار و نیل به خودکفایی و استقلال مالی و ارائه خدمات فناوری‌های نوین به دهیار‌ی‌ها پرداخته‌اند.

زیارتی نصرآبادی در پایان قانون‌گرایی، شفافیت عملکرد، پاسخگویی به اعضا و ورود به عرصه‌های جدید اشتغال و ثروت آفرینی را از ملزومات موفقیت و بالندگی شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها دانست.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات