توصیه های زیست محیطی به مسافران نوروزی

توصیه های زیست محیطی به مسافران نوروزی

با توجه به وجود مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در خوزستان و غنای طبیعی آن، برای حفاظت و نگهداری این غنای طبیعی از بهره برداری، شکار و صید غیر قانونی و غیر مسوولانه حیات وحش و رستنی های بهاری طبیعت و خصوصا در مناطق چهارگانه، خودداری شود.

چادرزدن و روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع و مناطق طبیعت گردی و سهل انگاری در خاموش کردن آن، خسارت جبران ناپذیری به این ذخایر می رساند و تنوع زیستی را به خطر می اندازد .

رها کردن زباله های غیر قابل بازیافت در طبیعت یکی از آسیب های جدی به طبیعت است و برای مدیریت پسماند و زباله ها، مسافران نوروزی با جمع آوری آن در کیسه های مخصوص و رساندن آن به مکان های مخصوص جمع آوری زباله، در پاکیزگی طبیعت و حفظ خاک وآب از آلودگی ها، نقش موثری خواهند داشت .

مسافران نوروزی با معاینه ی فنی خودروهای خود و رعایت نکات محیط زیستی، درتمیز نگهداشتن هوای لطیف بهاری و آلوده نشدن آن با آلاینده هایی که سلامتی هموطنان را به خطر می اندازد، نقش موثری خواهند داشت .

تمیز کردن خودرو یا ریختن روغن های سوخته در آب های روان و سطحی، باعث آلودگی جبران ناپذیر این عنصر حیاتی و به خطر افتادن و نابودی آبزیان می شود .

لازم به ذکر است استان خوزستان از لحاظ داشتن مناطق چهارگانه ای مانند پارک های ملی ، مناطق حفاظت شده ، تالاب های بین المللی و ...، یکی از غنی ترین استان های ایران است که همه ساله شاهد حضور طبیعت گردان ومسافران نوروزی است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات