یک شهر، یک بهار، هزار رنگ

یک شهر، یک بهار، هزار رنگ

شهرداری ارومیه بنا به رسم هر ساله،  با نصب المان های نوروزی،  گل آرایی، رنگ آمیزی و نوسازی معابر به استقبال نوروز ۹۸ رفته است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  ارومیه به عنوان مرکز نگین گردشگری کشور و با توجه به وجود اقوام و ادیان مختلف در این شهر که هر کدام از منظر الهی و سنتی از دیدگاه ها و سنن اصیلی در بزرگداشت مراسم نوروز بر خوردارند و با عنایت به میهمان نوازی شهروندان ارومیه ای این شهر را محلی نه مناسب بلکه عالی برای مسافرت و سپری نمودن ایام نوروز است در این راستا شهرداری ارومیه به مناسبت فرا رسیدن سال نو به مانند سال های گذشته شرایط را برای مهیمانان نوروزی این شهر زیبا فراهم کرده است به طوریکه طرح جهادی استقبال از نوروز با مشارکت شهروندان از ۶ الی ۲۵ اسفند ماه در ارومیه آغاز شد.

در این باره محمد حضرت پور، شهردار ارومیه با اشاره به آغاز گسترده اجرای طرح استقبال از بهار" در ارومیه، بیان کرد: طرح جهادی استقبال از نوروز با مشارکت شهروندان با نام و یاد حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز شد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات محله ای مد نظر است، بیان کرد: لکه گیری و آسفالت معابر، کاشت گل و درخت، عملیات حذف موانع فیزیکی، تنظیف و شستشوی معابر، جمع آوری مصالح و نخاله، پاکسازی مبلمان شهری، امحاء دیوارنوشته های غیرمجاز، ترمیم و رنگ آمیزی جداول، لایروبی جوب ها و کانال ها، ساماندهی و پاکسازی و شستشوی باکسهای زباله و رسیدگی به وضعیت ظاهری باکس ها و نصب بتن پلاک، نصب انواع المان و سفره هفت سین نوروزی و نیز رسیدگی به وضعیت سرویس بهداشتی های سطح شهر از اهم اقدامات شهرداری ارومیه در قالب طرح استقبال از بهار در معابر شهری است .

حضرت پور با تاکید بر اینکه نگه داشت شهر بدون مشارکت شهروندان امکان پذیر نیست، عنوان کرد: طرح جهادی استقبال از نوروز با یک نگاه فرهنگی و مشارکت شهروندان آغاز شده است و از شهروندان در خواست داریم در اجرای این مهم یاریگر شهرداری ارومیه باشند .

وی افزود: طرح جهادی استقبال از نوروز با مشارکت شهروندان  با هدف آماده سازی  شهر ارومیه برای پذیرایی از میهمانان نوروزی و گردشگران هم چنین تمرین برای تحقق ارومیه ۲۰۲۰ "شهر ایده آل برای گردشگری" در شهر ارومیه اجرا و تا ۲۵ اسفند ماه  تدوام خواهد داشت.

شهردارارومیه بر تلاش شبانه روزی نیروهای خدماتی شهرداری ارومیه برای آماده سازی هرچه بهتر شهر برای ایام نوروز و استقبال شایسته ازمیهمانان نوروزی تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح جهادی استقبال از نوروز با مشارکت  شهروندان شهری دلپذیر و زیبا برای گردشگران مهیا می کنیم.

هر ساله با فرا رسیدن عید نوروز و جهت استقبال از بهار طبیعت، شهرداری ارومیه نصب المان های مختلف و زیبا در سطح میادین و خیابان های شهرارومیه را  آغاز می کند که این مهم  منجر به وجود آمدن صحنه های زیبا و فراموش نشدنی در نقاط مختلف شهر شده که  لذت تماشای تصاویر دلنشین  را برای هر رهگذری به همراه دارد ، امسال نیز طبق گفته علی شایگان، رییس سازمان سیماف منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه فضای شهر ارومیه با نصب۲۵۰ المان مناسبتی حال و هوای نوروز می گیرد.

وی با اشاره به نصب المان های شهری به مناسبت آغاز سال جدید،  بیان کرد: در مجموع تلاش خواهیم کرد با توجه به اهداف سازمان که توزیع عادلانه امکانات شهری در تمامی سطح شهر ارومیه هست، تعداد۲۵۰ عدد المان شهری جهت نوروز آماده و در سطح شهر نصب شود.

شایگان عنوان کرد:  با توجه به فرا رسیدن سال جدید و استقبال از نوروز ۹۸ این نوید را به مردم شهر ارومیه می‌دهیم که با نصب المان‌های نوروزی فضای داخلی شهر ارومیه متحول می شود.

وی با بیان این که در خصوص فضا سازی شهری در اولین گام شروع به پاکسازی و شستشوی المان های موجود در سطح شهر و بازسازی آنها اشده است، اظهار کرد: در گام بعدی تلاش شده  با جمع آوری عناصری که در منظر شهری اخلال ایجاد می کنند و به نوعی باعث آلودگی بصری میگردند جمع آوری شود.

وی گفت: در حال حاضر۲۵۰المان به صورت ترکیبی و ویژه برای نصب در کل شهر ارومیه آماده شده است و همچنین ۴ میلیون بوته انواع گل‌های متنوع  نیز جهت کاشت در مکان‌های مختلف شهر آماده شده است همچنین رنگ آمیزی جدول‌های داخل شهر به طول ۲۰۰ کیلومتر در حال انجام است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه اظهار کرد: تجهیز و نصب ۲۵۰ نیمکت و سطل زباله جدید در مکان‌های پرتردد و بافت مرکزی شهر، نصب نیمکت در مقابل بیمارستان‌ها، تعویض پرچم‌های فرسوده در سطح شهر، ساماندهی و تجهیز سرویس‌های بهداشتی در پارک‌ها، ساماندهی نماز خانه و تجهیز سیستم روشنایی پارک‌ها از دیگر برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات