درصدد هستیم برند «شیراز، شهر پاک» را در ذهن شهروندان و مسافران به یادگار بگذاریم

درصدد هستیم برند «شیراز، شهر پاک» را در ذهن شهروندان و مسافران به یادگار بگذاریم


شهردار شیرازدر آستانه سال نواظهار امیدواری کرد «شهر پاک» مهمترین خاطره مسافران نوروزی در بازدید از این شهر باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور در آیین آغاز به کار ستاد اجرایی خدمات سفر شهر شیراز خاطرنشان کرد: طبق نظرسنجی ها در نوروز۹۷ حدود ۹۲ درصد مسافرین وضعیت پاکیزگی شیراز را رضایتبخش اعلام کردند و با اقدامات و برنامه ریزی انجام شده امسال نیز درصدد هستیم برند «شیراز، شهر پاک» را در ذهن شهروندان و مسافران به یادگار بگذاریم.
وی نوروز را نمایانگر روز نو دانست و گفت: باید با در پیش گرفتن نگاهی نو، جریان نو راه اندازی کنیم.
شهردار شیراز اضافه کرد: شهرداری در زمینه گردشگری فقط هزینه می کند و هیچگونه انتفاع اقتصادی ندارد از این رو نیازمند اصلاح قوانین در حوزه گردشگری هستیم که این امر با همگامی و همت اعضای شورا و نمایندگان مجلس امکان پذیر است. هم اکنون بخش قابل توجهی از درآمد شهرداری های شهرهای گردشگرپذیر دنیا از طریق جذب گردشگر محقق می شود.
مهندس اسکندرپور با بیان اینکه نیاز داریم ظرفیت های شیراز را به درستی بشناسیم و از آن استفاده کنیم، افزود: شهرهای خواهرخوانده می توانند مستقل از فضای سیاسی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و ما نیز تلاش داریم فضای تعامل بین المللی شهر شیراز را افزایش داده و از این ظرفیت استفاده کنیم.
شهردار شیراز اعلام کرد: ما در مجموعه شهرداری این اطمینان را به شهروندان می دهیم که سال ۹۸، سالی خوب برای شهر شیراز و مردم شیراز خواهد بود.
محمدحسن پور معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در آیین آغاز به کار ستاد اجرایی خدمات سفر گفت: فعالیت اجرایی ستاد خدمات سفر شیراز از دی ماه آغاز شد و با ۱۸ کمیته و ۷۳ نفر عضو به صورت شبانه روزی در ایام نوروز به شهروندان و مسافران خدمت رسانی می کند.
محمدحسن پور با تاکید بر اینکه تلاش کردیم نوروز ۹۸ متفاوت از سال های گذشته باشد، افزود: با تلاش پاکبانان شیراز امروز پاکیزه و تمیز می باشد و با گل کاری های گسترده، عطر بهار در شهر پیچیده است. از امشب نیز المان های جدید و فرش های گل در سطح شهر برپا می شود.
وی با اشاره به اینکه امسال دو برابر سال گذشته میزان اسکان مسافران نوروزی را پیش بینی کرده ایم، خاطرنشان کرد: به منظور کاهش ترافیک سطح شهر محل های اسکان مسافران در رینگ های پیرامونی استقرار یافته و اتوبوس هایی نیز برای جابجایی مسافران از این محل ها تا مراکز گردشگری پیش بینی شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز اعلام کرد: کمپ های راهنمای مسافران در چهار ورودی اصلی شیراز استقرار یافته اند و مسافران می توانند با استفاده از سامانه هوشمندی که به محض ورود به شیراز به گوشی آنان ارسال می شود، اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
محمدحسن پور اضافه کرد: تمام تلاش مجموعه شهرداری در راستای ارائه خدماتی با کیفیت و کمیت بالاتر نسبت به سال های گذشته به مسافران و شهروندان در ایام نوروز است.
دکتر مقیمی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر نیز در این آیین گفت: در ایام نوروز نه تنها شهرداری شیراز بلکه شهرداری ایران هستیم و با رویی گشاده و سخاوتمند به استقبال از مهمانان نوروزی می رویم.
دکتر مقیمی اظهار کرد: در ستاد اجرایی خدمات سفر باید نظم، برنامه ریزی و روحیه جهادی داشته، پاسخگوی آبروی سعدی و حافظ باشیم و شان سومین حرم اهل بیت (ع) و پایتخت فرهنگ و ادب ایران زمین را حفظ کنیم.
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر اظهار امیدواری کرد که با همت و اراده شهردار و مجموعه معاونت خدمات شهری یکی از ماندگارترین ایام نوروز برای شهروندان و مسافران رقم بخورد.
امیری فرماندار شیراز نیز در آیین آغاز به کار ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز گفت: اتفاقی مهم که در  بحث سفرها رخ می دهد این است که حاکمیت و‌ دولت به نحوه  مطلوب بخش عظیمی از خدمات را ارایه می دهند تا مردم ارامش داشته باشند و ‌راه اندازی ستاد هماهنگی خدمات سفر تصمیم بهینه در راستایی مدیریت یکپارچه و برنامه ریزی شده است .
امیری افزود: در شهرستان شیراز همه بخش ها باجدیت  در تلاش هستند که خدمات مطلوبی  به مسافران ارایه دهند که قطعا رویکرد این اقدامات ایجاد ارامش و افزایش ایمنی و‌خدمات مطلوب است.
امیری اظهار داشت: افزایش ماندگاری و رونق اقتصادی در جهت کاهش بیکاری از دیگر مولفه های خدمات سفر است .هدف همه  دستگاه  های اجرایی و‌نظام این است که مردم  یک محیط شاد و با نشاطی داشته باشند.
وی با اشاره به مسولیت پذیری هر دستگاه در ارایه خدمات سفر به مسافران نوروزی و شهروندان عنوان کرد: تجارب گذشته نشان می دهد که در برخی از مواقع  دستگاه ها  توپ را به زمین دیگری بندازیم و توصیه این است که برای رفع مشکلات پیش دستی کنیم.
وی همچنین در این مراسم از ارزیابی عملکرد مدیران در ارایه خدمات سفر نوروزی خبر داد.
مهندس فروزانی قائم مقام ستاد سفر استان فارس و‌معاون گردشگری استانداری فارس نیز گفت: شهرداری شیراز نشان داده است که کار خودش را بلد است و شخص شهردار متعصبانه خدمات را به مردم شهر عرضه می کند.
فروزانی بیان داشت: شهرداری  شیراز در یک سال گذشته ثابت کرده که امور شهری را به خوبی انجام می دهد و علیرغم  شرایط سخت مالی، پروژه های عمرانی شاخصی همچون تقاطع شهدا کشن را به بهره برداری رسانده. انجام امور در این شرایط ماندگاری بیشتری برای مردم این شهر رقم زده است.
وی با بیان اینکه برای گردشگری داخلی برنامه ریزی مسنجی نکرده ایم و تنها دنبال مهمان نوازی و‌ ارائه خدمات هستیم، گفت: باید گردشگری را به یک  موتور اقتصادی تبدیل کنیم.
فروزانی تصریح کرد: با وجود  ظرفیت های گردشگری باید با ایجاد زیر ساخت ها از ظرفیت گردشگری داخلی استفاده کنیم.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات