ارتقاء کیفیت سمن ها در گروه...

ارتقاء کیفیت سمن ها در گروه...

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: حمایت جدی از سمن‌ها و کاهش مداخله دولت در اداره آن ها مدنظر مسئولان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر عباس ملازینلی رئیس سازمان در مراسم تجلیل از سمن‌های فعال استان یزد اظهار داشت: راه توسعه جز از طریق مردم، سمن‌ها و انجمن‌های مردم ‌نهاد نمی‌گذرد و بر این اساس تقویت و توسعه این تشکل‌ها باید مدنظر قرار گیرد.

وی عنوان کرد : دستگاه‌های دولتی و متولیان امر نباید با نظارت‌ها و دخالت‌های غیر متعارف، کارکرد سازمان‌های مردم نهاد را با مشکل مواجه کنند.

ملازینلی ادامه داد: دولت با دادن اختیار به مردم برای انجام فعالیت‌های خود، شاهد توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود که در اصل این امر به نفع خود دولت است.

وی با اشاره به آموزش صحیح در راستای تحقق توسعه جامعه گفت: جامعه‌ای خردمند و خردورز است که اصول علمی و آموزش‌های لازم و کافی را در اختیار افراد جامعه قرار دهد و بنا بر همان آموزش‌ها برای سیاست‌گذاری و مدیریت بهتر برنامه ریزی شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد افزود: در حوزه آموزش و پرورش و به ویژه کودکان باید عملکرد مناسبی داشت و به آن اهمیت بسیاری داد چرا که توسعه بدون آموزش صحیح ممکن نخواهد بود.

وی با اشاره به عملکرد سمن‌ها تصریح کرد: سمن‌ها مطابق با قانون موضوعه به وجود آمده‌اند و در چهارچوب همان قانون فعالیت می‌کنند.

ملازینلی افزود: برای ارتقاء کیفیت سمن‌ها باید حمایت جدی صورت گیرد و مداخله دولت محدود شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های سازمان گفت: در سال جدید سعی بر این است که برنامه‌های اجتماعی بیشتری با مضمون اعتیاد، طلاق و در مجموع حوزه آسیب‌های اجتماعی اجرا شود.

وی تصریح کرد: این برنامه‌های اجتماعی با به کارگیری سایر برنامه‌ها مانند برنامه‌های فرهنگی در قالب جشنواره با موضوع اجتماعی قابل اجرا خواهد بود.

در پایان این نشست از انجمن‌ها و سمن‌های فعال و موفق یزد با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات