انسداد ۱۲ حلقه چاه غیرمجاز در تهران بزرگ طی هفته پایانی اسفندماه

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ گفت: طی هفته پایانی سال با انسداد ۱۲ حلقه چاه غیر مجاز از برداشت سالانه بیش از ۲۴۷ هزار متر مکعب آب جلوگیری شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "علیرضا نیکنام" با اعلام مطلب فوق افزود: با همکاری واحد حقوقی و گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی طی هفته گذشته  ۱۲ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع به عمق ۲۲۱ متر و با دبی ۱۲.۵ لیتر برثانیه  پر و مسلوب المنفعه شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر و مسلوب المنفعه شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۲۴۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب در سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ تصریح کرد: ضمناً طی این مدت در بخش آب های زیرزمینی، ۵ مورداحکام قضایی اخذ شده،  ۱۸ مورد کنترل  بهره برداری، ۱مورد جلوگیری از اضافه برداشت و تقلیل منصوبات با میزان تخلیه ۴۷ هزار و ۶۷۸ متر مکعب و با دبی ۲.۴۰۸ (لیتر بر ثانیه) و همچنین با پیگیری های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب۶ دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه های پروانه دار اقدام گردید.

نیکنام با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

وی در ادامه از آزادسازی حدود ۳۵۰ مترمربع از اراضی حریم و بستر رودخانه کمرد خبر داد و گفت: با تلاش کارشناسان واحد حقوقی و اکیپ گشت و بازرسی منابع آبهای سطحی امور منابع آب تهران بزرگ و پس از انجام کارشناسی های لازم یک مورد از تصرفات واقع در بستر رودخانه کمرد در قریه باغک از توابع بخش بومهن شهرستان پردیس با مجموع مساحت حدود ۳۵۰ مترمربع توسط خود متصرف با  دستور قضایی صادره از سوی دادستان شهرستان پردیس  قلع و قمع و بستر رودخانه آزادسازی و از ید متصرفین و افراد سودجو خارج گردید.

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ گفت: افرادی که در نزدیکی حریم و بستر رودخانه ها معامله ملکی انجام می دهند حتما پیش از انجام معامله استعلام لازم را از امور آب تهران بزرگ اخذ نمایند تا در آینده دچار ضرر و زیان نشوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امور منابع آب تهران بزرگ بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات