فعال بودن ۴۰ اکیپ گشت و بازرسی شرکت در تعطیلات نوروزی ۹۸

فعال بودن ۴۰ اکیپ گشت و بازرسی شرکت در تعطیلات نوروزی ۹۸

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران از فعال بودن ۴۰ اکیپ گشت و بازرسی شرکت در تعطیلات نوروزی ۹۸ به منظور حفاظت از منابع آب های زیرزمینی و سطحی مقابله با تخلفات در استان تهران خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "سید حسن رضوی" با اعلام مطلب فوق اظهار کرد: با اشاره به اهمیت موضوع آب و لزوم حفاظت و صیانت از سفره های آب زیرزمینی و منابع آب سطحی، مهندسی رودخانه و کنترل و مدیریت سیلاب ها در استان تهران اکیپ های گشت و بازرسی همچون گذشته مسوولیت شناساییو برخورد قانونی با متخلفین منابع آبی را در تعطیلات نوروزی در دستور کار خود قرار داده اند.

وی افزود: با توجه به افت روز افزون سطح آب های زیرزمینی و ممنوعیت توسعه بهره برداری جهت مصارف کشاورزی و محدودیت های استفاده از منابع آب های سطحی و زیرزمینی و نظر به تغییر نگرش وزارت نیرو از طرح های سازه ای به طرح های پیشگیرانه مانند طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و مهندسی رودخانه ۴۰ اکیپ جهت انجام امور گشت و بازرسی  ایام نوروزی جهت جلوگیری از تخلفات منابع آبی در محدوده عملکرد شرکت آب منطقه ای تهران تجهیز شده اند .

رضوی ادامه داد: بازرسی مداوم،کنترل و بهره برداری از چاه های موجود، جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز جدید، بازدید و بررسی مسیرهای رودخانه و مسیل ها و نیز مکان های در معرض خطر سیلاب و تصرفات بستر و همچنین اعلام فوری موارد تخلف از مقررات قانون توزیع عادلانه آب و آیین نامه اجرایی آن از وظایف این گروه ها می باشد .

وی با بیان اینکه منابع آب یک سرمایه ملی و محدود است که به همه نسل ها تعلق دارد و باید در حفظ و نگهداری از آن تلاش بیشتری شود، تصریح کرد: جلوگیری از ساخت و سازها در بستر و حریم مجاری آب های سطحی وهمچنین برخورد با بهره برداری غیرمجاز از منابع آب سطحی و زیرزمینی استان در ایام تعطیل دارای اهمیت زیادی می باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران در پایان خاطر نشان کرد: تمامی  اکیپ های گشت و بازرسی باید نهایت تلاش و حساسیت خود را در  جهت حفاظت از منابع آب داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات