طرح دوباره بی زباله و نه به پلاستیک در روزهای پایانی سال جاری اجرا شد.

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از اجرای همزمان طرح ملی دوباره بی زباله در آخرین هفته از اسفندماه ۹۷ در  شهرستان های استان خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات انجام شده درمحیط زیست استان، تصریح کرد: برای اجرای برنامه‌های پیش بینی شده استقبال از بهار و پاکسازی شهر , جلسات توجیهی درون‌سازمانی و برون سازمانی متعددی ، بین پرسنل سازمان و سایر ارگان های مربوطه با وظایف مشخص برگزار و طرح مذکور برای چندمین بار در مبادی ورودی و خروجی شهر های استان اجرا شد.

پورمردان اظهار داشت: با توجه به خانه تکانی و پاکسازی منازل در روزهای پایانی سال حجم زباله ها نیز افزایش می یابد که هزینه و تلاش جهت پاکسازی شهر و مواصلات درون و برون شهری  را مضاعف می نماید لذا از هم استانی های عزیز خواهشمندیم در این خصوص تفکیک زباله از مبدا مد نظر قرار دهند تا جمع‌آوری زباله ‌ها به صورت جداگانه از مبدا صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه  نیاز است پاکسازی حریم راه‌ها به طور مستمر و در طول سال انجام گیرد تصریح کرد: این اقدام یک نگاه بازدارندگی برای افراد متخلف و حذف محیط‌های نا‌زیبا از سطح شهر دارد .

پورمردان در ادامه صحبت هایش افزود: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و امید داریم شهروندان و همچنین مسافرین عزیز در ایام تعطیلات نوروزی توجه ویژه ای به مدیریت صحیح پسماند داشته باشند .

برنامه فوق با همکاری ارگانها و دستگاه های ذیربط  از جمله شهرداری، سازمان مدیریت پسماند، جمعیت هلال احمر و سمندهای مردمی برگزار گردید.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات