نگاه مجموعه مدیریت شهری بر حفظ و مرمت کلیت بافت تاریخی فرهنگی است

نگاه مجموعه مدیریت شهری بر حفظ و مرمت کلیت بافت تاریخی فرهنگی است


رییس شورای اسلامی شهر شیراز در آئین بهره برداری از پروژه مرمت گذرهای بافت تاریخی و بازارچه فیل و سرای مشیر گفت: شورای اسلامی شهر شیراز تمام نگاه خود را به حفظ و مرمت کلیت بافت تاریخی و فرهنگی متمرکز کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، «سیداحمدرضا دستغیب» در این آیین ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر شیراز خواستار حفظ کلیت در هم تنیده بافت تاریخی فرهنگی هستند نه صرفا چند خانه تاریخی که البته حفظ آنها هم مهم است اما باید کلیت در هم تنیده بافت شامل مغازه‌ها، طاق‌ها، گذرها، خیابان‌ها، کوچه‌ها تا خانه‌های تاریخی حفظ و مرمت شود.
دستغیب با تاکید بر لزوم توجه به نگرش انسان محور شورای شهر در برنامه‌ریزی‌ها گفت: پیش از این نقشه و سیاست خوبی برای ابادانی منطقه تاریخی ترسیم نشده بود و بیشتر نگاهها متوجه سخت افزارها، پل‌ها، ستون‌ها و بتن‌ها بود و از نگاه به بافت غفلت شد.
دستغیب معتقد است بافت تاریخی فرهنگی شیراز مجموعه‌‌ای سراسر از هنر، خلاقیت، عشق و معنویت است.
وی با بیان اینکه ۳ عنصر درخت، آسمان و آب در طراحی خانه‌های قدیمی وجود دارد، ادامه داد: خیلی‌ها خاطره خوابیدن در زیر آسمان را به یاد دارند؛ خوابیدن زیر آسمان و در کنار حوض‌های آب برای مردم آرامش می‌آورد.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در طراحی و ساخت آپارتمانهای فعلی هر سه عنصر  آرامش آب، درخت و آسمان حذف شده است.
وی با بیان اینکه مردم از کوچه‌های تاریخی شیراز خاطرات متفاوتی دارند، اظهار کرد: در همین کوچه ها گفت‌وگو صورت میگرفت و زندگی جریان داشت و مشکلات مردم با مشارکت یکدیگر حل می‌شد.
دستغیب با بیان اینکه تراز شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی در تراز معاون شهردار است، از عملکرد مهندس هادی شهدوست شهردار این منطقه ابراز رضایت و قدردانی کرد و گفت: در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز تحول صورت گرفته و کسبه و اهالی از عملکرد شهردار منطقه رضایت دارند.
وی در پایان اطمینان خاطر داد با نگاه ویژه به بافت تاریخی فرهنگی شیراز، مردم برای لذت بردن معنوی به این مناطق بازخواهند گشت.
براساس این گزارش پروژه مرمت گذرهای بافت تاریخی- فرهنگی شامل نصیرنظام،  علاالدوله، کوچه مسجد مولا و توتونچیان، بازارچه فیل و سرای مشیر با طی آیینی با حضور شهردار شیراز، اعضای شورای شهر، کسبه بازار و اهالی بافت تاریخی - فرهنگی به بهره برداری رسید.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات