برگزاری همایش ملی شهر الکترونیک در رشت

برگزاری همایش ملی شهر الکترونیک در رشت

www.BanaNews.irرئیس مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر رشت گفت: همایش ملی شهر الکترونیک و شهروند الکترونیک ۲۴ اردیبهشت ماه جاری در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غلامرضا هاتفی ظهر امروز در جلسه شورای این شهر اظهار داشت: در راستای سند چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به منظور پیاده‌سازی دولت الکترونیک همزمان با آغاز طرح سراسری ارتقای سواد it، دهمین همایش شهر الکترونیک، شهروند الکترونیک در استان گیلان و کلانشهر رشت با حضور مسئولان کشوری و استانی و همچنین شهرداران و روسای شوراهای اسلامی سراسر کشور در ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) رشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آغاز طرح آموزش‌های نوین الکترونیکی شهروند از اواخر تیر ماه امسال، افزود: شهرداری رشت در سال جاری بحث حقوق شهروندان را با هماهنگی ستاد آموزش‌های نوین الکترونیکی شهروند که کار اجرایی آن با دانشگاه تهران است را در رشت انجام می‌دهد.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: در چهار مقطع بحث آموزش شهروندان در نظر گرفته شده که در سطح کشور یکسان است و چند سرفصل را خودمان اضافه کرده‌ایم که آموزش‌های لازم به شهروندان در این زمینه‌ها ارائه می‌شود.

وی مراحل این دوره آموزش را شامل بانکداری الکترونیکی، آموزش رایانه و اینترنت، کارآفرینی و اشتغال و آموزش زبان انگلیسی بیان کرد.

هاتفی با اشاره به سرفصل‌های اضافه شده است، افزود: این سرفصل در زمینه آموزش شهروند الکترونیکی در بعد خدمات شهری است که در آن مباحث آموزش جمع‌آوری پسماندها و تفکیک از مبدأ زباله، نگهداری و زیباسازی شهری، امداد و نجات در زمان بحران، آموزش سلامت شهروندان و غیره ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا در بحث شهروند الکترونیک، شهر رشت به عنوان الگو معرفی شود.

رئیس شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به مشخص شدن روسا و نایب روسای کمیسیون‌های شورای شهر رشت اظهار داشت: موسی ناصح به عنوان رئیس و هادی رمضانی به عنوان نایب رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری انتخاب شدند.

محمود مباحی ادامه داد: حجت‌الاسلام محمد حسن‌خواه به عنوان رئیس و محمدحسن عاقل‌منش به عنوان نایب رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت معرفی شدند.

به گفته وی، هادی رمضانی به عنوان رئیس و موسی ناصح به عنوان نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت منصوب شدند.

رئیس شورای شهر رشت افزود: محمد‌حسن عاقل‌منش به عنوان رئیس و حجت‌الاسلام محمد حسن‌خواه به عنوان نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت انتخاب شدند.

وی بیان داشت: محمود مباحی به عنوان رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری و موسی ناصح به عنوان نایب رئیس در این کمیسیون فعالیت می‌کنند.

به گزارش بنانیوز به نقل از فارس، مباحی از تلاش‌های روسای قیلی این کمیسیون‌ها قدردانی کرد و افزود: امیدواریم طبق روال و سیاست‌های گذشته گام برداریم.

وی از رؤسای جدید کمیسیون‌ها خواست که از افراد اندیشمند به عنوان مشاوره بهره ‌گیرند تا کمیسیون‌ها به صورت راهبردی برای توسعه شهر گام بردارند.

 

 

    نظرات