بهره‌برداری از ۳۱ هزار واحد مسکن مهر در زنجان

بهره‌برداری از ۳۱ هزار واحد مسکن مهر در زنجان

استاندار زنجان گفت: در سال جاری ۳۱ هزار واحد مسکن مهر در استان زنجان به بهره‌برداری می‌رسد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد رئوفی نژاد ظهر امروز در جلسه فعالان امورعمرانی با اشاره به اینکه امروز به برکت دولت نهم و دهم در زنجان گشایش و حرکتی برای توسعه استان آغاز شده است، اظهار داشت: این حرکت‌ها با استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و با توجه به برنامه‌ریزی که در استان و هماهنگی، انسجام و همدلی لازم بین دستگاه‌ها و مردم به نتیحه مطلوب منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۰۰ طرح عمرانی و اقتصادی در استان کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری رسیده است، افزود: با توجه به اینکه سال ۸۹ کف کار و پایه توسعه استان است، بنابراین با تکیه بر سال همت مضاعف و کار مضاعف می‌توانیم در سال جاری از ظرفیت‌های موجود در استان استفاده کرده و گام‌های بلندتری در زمینه عمران و آبادانی استان برداریم.

استاندار زنجان با اشاره اینکه ۳۰۰ طرح کوچک و بزرگ در سال جاری در مناطق مختلف استان اعم از مناطق محروم و یا در شهرها اجرا می‌شود، خاطر نشان کرد: پراکندگی طرح‌ها در مناطق شهری، روستایی و مناطق محروم نشان از عدالت محوری دولت دارد.

وی به طرح مسکن مهر اشاره کرد و اظهار داشت: استان زنجان با ۲۳ هزار واحد مسکن مهر در شهرها و ۸ هزار واحد مسکن در روستاها در سطح کشور رکورد خوبی در مسکن مهر به جا گذاشته است و در دهه فجر نیز جشن مسکن‌دار شدن را برگزار می‌کند.

رئوفی نژاد با بیان اینکه ۵۰۰ رشته مختلف و ۳۵۰ فعال در زمینه‌های ساخت و ساز و عمران در استان فعالیت می‌کنند، یادآور شد: در واگذاری طرح به پیمانکاران و شرکت‌ها اولویت با پیمانکاران و شرکت‌های بومی است.

وی شرط واگذاری طرح‌های به پیمانکران بومی را قیمت مناسب، سرعت بالا و کیفیت عالی کار برشمرد و گفت: به دلیل اینکه قیمت، سرعت و کیفیت اجرای طرح مهم‌ترین عامل واگذاری طرح‌هاست.

استاندار زنجان افزود: پیمانکاران و شرکت‌های بومی استان برای گرفتن طرح تعلل و سستی می‌کنند در نتیجه شرکت‌های غیر بومی اجرای بسیاری از طرح‌های مهم استان را بر عهده می‌گیرند.

وی با بیان اینکه شرکت‌هایی که توان مالی دارند در چارچوب قانون و ضوابط در اولویت واگذاری طرح‌ها هستند، گفت: توان فنی و تعهد پیمانکاران و شرکت‌ها نیز برای دولت اهمیت دارد.

رئوفی نژاد با اشاره به اینکه شرکت‌های بومی با تشکیل کنسرسیوم می‌توانند طرح‌های بزرگ را تحویل بگیرند، خاطرنشان کرد: با این کار طرح‌های بزرگ به اسم شرکت‌های استان ثبت می‌شود و نتیجه خوبی در سوابق پیمانکاران استانی دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در استان زنجان از سرمایه گذاران حمایت می‌شود، افزود: برای توسعه استان از نظر عمرانی و اقتصادی در کنار سرمایه گذاری برای طرح‌های بزرگ امتیازهای خوبی به سرمایه گذار داده می‌شود.

 

 

    نظرات