تدوین قوانین الزام‌آور در زمینه معماری اسلامی

تدوین قوانین الزام‌آور در زمینه معماری اسلامی

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشور گفت: قوانین الزام‌آوری در زمینه نشر و رعایت معماری اسلامی تدوین شود.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سعید فرجیان‌زاده ظهر امروز در همایش معماری اسلامی در تبریز خواستار توجه بیشتر به معماری اسلامی در حوزه شهرسازی و مسکن‌سازی کشور شد.

وی با انتقاد از بی‌توجهی دستگاه‌های متولی مسکن و شهرسازی به مقوله معماری اسلامی گفت: دستگاه‌های متولی آنگونه که باید به این مسئله توجه نمی‌کنند و الزامات معماری اسلامی در طراحی ساختمان‌های عمومی و مسکونی مورد توجه چندان قرار نمی‌گیرد.

فرجیان‌زاده خاطرنشان کرد: معماری اسلامی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین افتخارات مسلمین مطرح است و باید از این افتخار حراست کنیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشور گفت: افتخار به معماری اسلامی در گذشته کافی نیست و معماری امروز نیز باید به گونه‌ای باشد که بتوان به آن افتخار کرد.

وی ادامه داد: برای نشر معماری اسلامی باید قوانین الزام‌آوری در زمینه نشر و رعایت معماری اسلامی تدوین شود.

فرجیان‌زاده تاکید کرد: در تاریخ پس از اسلام شاهد شکوه معماری اسلامی بوده‌ایم و امروز نیز باید به این شکوه و تمدن ارزشمند بازگردیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشور افزود: معماری اسلامی قابلیت این را دارد که در حوزه ساخت منازل مسکونی و اداره‌ها خود را نشان دهد.

همچنین در ادامه این همایش برنامه بازدید از موزه قرآن و عترت همچنین نشست‌های تخصصی در حوزه معماری اسلامی با حضور اندیشمندان این عرصه برگزار شد.

این همایش در قالب نشست‌های عمومی و تخصصی برگزار می‌شود و در مدت برگزاری همایش مقالات تخصصی در مورد معماری اسلامی قرائت می‌شود.

به گزارش بنانیوز به نقل از فارس، همایش معماری اسلامی به مدت دو روز در تبریز برگزار می‌شود و در دومین روز از همایش مهدی چمران رئیس شورای اسلامی تهران سخنرانی خواهد کرد.

تجلیل از چهره‌های برتر عرصه معماری اسلامی و نیز تقدیر از مقالات برتر پایان بخش این همایش دو روزه خواهد بود.

 

 

    نظرات