احداث بزرگ‌ترین کارخانه سیمان شمال‌غرب در خلخال

احداث بزرگ‌ترین کارخانه سیمان شمال‌غرب در خلخال

فرماندار شهرستان خلخال گفت: بزرگ‌ترین کارخانه سیمان شمال‌غرب کشور در شهرستان خلخال احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ذبیح‌الله عبداللهی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از چند طرح عمرانی شهرستان خلخال اظهار داشت: پروژه کارخانه ۵ هزار و ۳۰۰ تنی سیمان خلخال که بزرگ‌ترین کارخانه سیمان شمال‌غرب کشور است با آزاد‌‌سازی ۱۰ میلیارد تومان از اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی حمایتی مشارکتی بانک مرکزی فعال شده است.

وی احداث این کارخانه را به سود مردم منطقه اعلام کرد و افزود: احداث کامل این کارخانه برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی منطقه کمک موثری خواهد کرد و یک راه برون رفت از این معضل خواهد بود.

فرماندار خلخال از احداث یک باب مدرسه با ۲ میلیارد تومان اعتبار و احداث استخر شنا در کلور خبر داد و افزود: این پروژه‌ها در حوزه آموزش و پرورش منطقه در حال احداث است و به زودی شاهد تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن آنها خواهیم بود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از تامین اعتبار لازم برای ایجاد روشنایی گردنه الماس در محور خلخال به اسالم خبر داد و گفت: امیدواریم این پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری رسیده تا تردد ‌کنندگان این مسیر بتوانند از این مزایا استفاده کنند.

عبداللهی گفت: انتظار داریم عملیات اجرایی این پروژه تا پایان نیمه اول امسال تکمیل و مشکل تردد مسافران این جاده از نظر محدودیت دید در زمان مه‌آلود بودن جاده مرتفع شود.

به گزارش بنانیوز به نقل از فارس، در این بازدید رئیس اداره راه و ترابری خلخال نیز اظهار داشت: با اعلام مرکز انرژی‌های نو درباره احتمال وزش باد با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در محور خلخال - اسالم اجرای پروژه روشنایی برای مدت محدودی به تعویق افتاده که به زودی با طراحی جدید این امر اجرایی می‌شود.

علی نادری گفت: ایجاد روشنایی در این جاده با ارتفاع بیش از ۲ هزار متر مربع از سطح دریا به دلیل مه‌گیر بودن از سال‌ها پیش طرح شده و امسال اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن از سوی وزارت راه و ترابری تامین شده است.

وی دلیل جلوگیری از هرگونه دوباره‌کاری را برای اجرای پروژه علت توقف اجرای این پروژه اعلام کرد و اضافه کرد: به دلیل جلوگیری از هرگونه دوباره‌کاری و با توجه به اینکه تیرهای برق روشنایی جاده با طراحی در مقابل سرعت ۱۴۰ کیلومتری باد یارای مقاومت در برابر سرعت ۲۰۰ کیلومتری را نداشتند این طرح برای بررسی مجدد به وزارت راه ارجاع شد تا بعد از اصلاح به مرحله اجرا گذاشته شود.

این مسئول گفت: انتظار داریم پروژه در زمان مقرر به همت پیمانکاران اصلاح و اجرایی شده و عملیات تیر گذاری و کابل کشی آغاز شود.

در پایان فرماندار خلخال از دو پروژه دیگر راه و ترابری و راه روستایی شهرستان خلخال بازدید و بر ارتقای شاخص‌های آسفالت‌های راه‌های روستایی در این شهرستان تأکید کرد.

 

 

    نظرات