آغاز عملیات احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان

آغاز عملیات احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان تا دو ماه آینده خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ناصری‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار داشت: اجرای عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب شادگان یکی از خواسته‌های مهم مردم این شهرستان است که با وجود گذشت پنج سال از تصویب ساخت آن در سفر اول هیئت دولت به استان خوزستان، به دلیل مشکلات مالی و عدم تخصیص اعتبارات لازم، عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

وی ادامه داد: پس از پیگیری‌های مستمر و طرح سئوال‌های متعدد از وزیر نیرو و مکاتبات مکرر با رئیس جمهور و استاندار خوزستان، مقرر شد عملیات اجرایی آن تا دوماه آینده آغاز شود.

نماینده مردم شادگان با اشاره به اهمیت احداث تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان شادگان تصریح کرد: احداث این تصفیه خانه از جهات مختلفی بویژه ممانعت از ورود مستقیم فاضلاب‌های شهری به داخل تالاب بین‌المللی و رودخانه شادگان موثر است و از جهت دیگر نیز به سلامت آب کشاورزی و بهداشت محیط کمک جدی می‌کند.

وی گفت: در سفر اول هیئت دولت به استان خوزستان احداث این تصفیه خانه به تصویب رسید و قرار شد این مصوبه بعد از سفر اول، عملی شود اما باز هم مشکلات مالی مانع از تحقق شدن آن شد و ما هم چندین بار از وزیر نیرو در این خصوص سؤال داشتیم و علاوه بر مکاتبات متعدد با رئیس جمهور و استاندار خوزستان، از چند راه دیگر آن را پیگیری کردیم.

ناصری‌نژاد در ادامه تصریح کرد: آخرین پیگیری ما برای احداث این پروژه، طرح یک سؤال از وزیر نیرو در کمیسیون عمران بود که علاوه بر احداث این تصفیه‌خانه ما دو مورد دیگر را نیز مطرح کردیم که یکی از آنها اتصال شادگان به آب غدیر و دومی احداث یک تصفیه‌خانه آب بود.

وی افزود: در ابتدا مسئولان وزارت نیرو ادعا کردند که آب غدیر در حال رسیدن به شادگان است و عملیات اجرایی تصفیه خانه آب نیز شروع شده است و همچنین پیمانکار تصفیه خانه فاضلاب شادگان هم مشخص شده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما این سه مورد را در کمیسیون عمران رد و اعلام کردیم که عملیات اجرایی دو تصفیه خانه شروع نشده است و طرح آب غدیر هنوز آینده مبهمی دارد در نتیجه بحث موضوع شدت یافت و رئیس کمیسیون عمران مقرر کرد یک نماینده از سوی این کمیسیون برای بررسی حقیقت موضوع به شادگان سفر کند.

ناصری‌نژاد با اشاره به حضور نماینده کمسیون عمران درشهرستان شادگان گفت: وی از محل احداث تصفیه خانه فاضلاب شادگان بازدید کرد و پس از آن مسئولان شرکت آب وفاضلاب خوزستان قول قطعی دادند که ظرف دو ماه آینده، عملیات اجرایی این تصفیه خانه آغاز شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان در پایان گفت: امیدواریم با پیگیری‌های مستمر و تخصیص اعتبارات لازم مشکلات شهرستان شادگان در بخش آب و فاضلاب هر چه سریعتر مرتفع شود.

 

 

    نظرات