هشدار آتش نشانی به شهروندان و مسافران نوروزی اصفهان

هشدار آتش نشانی به شهروندان و مسافران نوروزی اصفهان

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی کل کشور مبنی بر بارش شدید باران در استان اصفهان و استان های همجوار همشهریان و مسافران به هیچ وجه در حاشیه رودخانه زاینده رود و نهرهای اطراف آن اسکان نداشته باشند.

فرهاد کاوه آهنگران اظهار کرد: با توجه پیش بینی بارندگی در اصفهان احتمال بالا آمدن آب رودخانه بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه طبق نظر هواشناسی چهار درجه از دمای شهر کاسته می شود، افزود: در این راستا درِ ورزشگاه های شهر اصفهان جهت اسکان دهی مسافران در زمان بروز حادثه باز است؛ همچنین تعداد ۸۰ نیرو امداد و نجات در ورزشگاه ها به صورت آماده باش هستند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به وضعیت فعلی جو در کل کشور از هموطنان و همشهریان درخواست کرد: در این شرایط آب و هوایی اسکان در مکان های غیر قابل دسترس و ارتفاعات زیرین از سطح زمین می تواند به قیمت از دست دادن جان انسان تمام شود.

کاوه در توصیه به همشهریانی که منازل آن ها در مجاورت رودخانه زاینده رود است خاطرنشان کرد: این دسته از ساختمان ها باید در زیرزمین منازلشان شیر یک طرفه فاضلاب داشته باشند که در زمان بارش های سنگین، فاضلاب به درون ساختمان نرسد، همچنین لازم است درهای زیرزمین کاملا کیپ بوده و هرگونه شکستگی در و پنجره ترمیم شود؛ وضعیت ناودان ها نیز به درستی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در زمینه بالاترین میزان خسارت مالی و جانی در زمان بارندگی تصریح کرد: یکی از مهمترین خطرات، بی توجهی نسبت به استفاده از کلیدهای محافظ برق و سیم کشی های غیر اصولی برخی از ساختمان ها است که در زمان بارندگی موجب آتش سوزی و برق گرفتگی می شود.

کاوه تاکید کرد: شماره تماس ۱۳۷ برای مسافران نوروزی و شماره ۱۲۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی مشکلات ایمنی شهروندان است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات