بروز اختلال در خدمات هواشناسی در صورت پلمپ شدن

بروز اختلال در خدمات هواشناسی در صورت پلمپ شدن

www.BanaNews.irمشاور سازمان هواشناسی گفت: در صورت اجرای حکم پلمب ساختمان این سازمان در روز شنبه هفته آینده، خدمات هواشناسی هوانوردی، دریایی و جاده‌ای، خدمات هواشناسی کشاورزی و آبشناسی، آلودگی هوا و خدمات عامه هواشناسی تعطیل و در کوتاه‏مدت و بلندمدت خسارت مالی و جانی فراوانی به کشور وارد می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حجت‌الاسلام ابراهیم بهاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از دیدگاه سازمان هواشناسی فرد شاکی ذیحق نیست گفت: در سال ۱۳۸۹ فردی به نام "رضا م. "، با در دست داشتن سند مالکیت مشاعی (صادرشده در سال ۱۳۸۱) پلاک ۸۹۸۵/۲۳۹۵ با طرح خلع ید علیه سازمان هواشناسی در مجتمع قضایی شهید مفتح موفق به حکم اخذ خلع ید شد که با دادخواست تجدید نظر سازمان هواشناسی نهایتا حکم تأیید و اجرائیه آن نیز صادر شده است.

وی افزود: البته به نظر می رسد مسئولان پیشین این سازمان در گرفتن سند و مشخص کردن وضعیت مالکیت ساختمان هواشناسی کوتاهی کرده و به درستی این مسئله را پیگیری نکرده اند.

بهاری در پاسخ به اینکه در حال حاضر مسئولان فعلی سازمان چه راهکاری برای جلوگیری از پلمب شدن ساختمان هواشناسی در نظر دارند تصریح کرد: مسئولان سازمان هواشناسی، وزیر راه و ترابری، وزیر دفاع به همراه ۸ معاون وزیر اقدام به تهیه دفاعیه در خصوص این سند مساعی کرده اند ولی ظاهراً فرد مذکور موفق به اخذ حکم علیه سازمان هواشناسی شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از صدور اجرائیه، حکم توسط دادورز اجرای احکام ابلاغ شد و حداکثر تا پایان وقت اداری چهارشنبه ۸۹٫۲٫۲۱ به سازمان مهلت دادند که یا حکم اجرا شود یا رضایت محکوم له پرونده اخذ شود در غیر این صورت دادورز نسبت به اجرای احکام رأساً اقدام خواهند کرد.

مشاور سازمان هواشناسی کشور گفت: سازمان هواشناسی که به موجب قانون اجازه تاسیس اداره‎کل هواشناسی مصوب ۱۳۴۷ تاسیس و حیات حقوقی به خود گرفت تقریبا در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی براساس طرح‌های مصوب و تجویز بالاترین مقامات کشوری و لشکری این اراضی در اختیار سازمان‌ها و شرکت‌های مستقر در این محدوده قرار گرفته است.

بهاری تأکید کرد: در صورت اجرای این حکم خدمات هواشناسی هوانوردی، دریایی و جاده‌ای، خدمات هواشناسی کشاورزی و آبشناسی و خدمات هواشناسی آلودگی هوا و خدمات عامه هواشناسی تعطیل می‌شود و در کوتاه‏مدت و بلندمدت خسارت مالی و جانی فراوانی به کشور وارد می‌شود.

وی یادآور شد: در هرروز برای ۱۴ فرودگاه کشور پیش‌بینی فرودگاهی ۳۰ ساعته با فاصله زمانی ۶ ساعت؛ برای ۸ فرودگاه کشور پیش‌بینی فرودگاهی ۹ ساعته با فاصله زمانی ۳ ساعت و برای کلیه فرودگاه‏های کشور پیش‌بینی فرودگاهی ۱۴ساعته با فاصله زمانی ۱۲ ساعت تهیه و در اختیار کادر پروازی قرار می‌گیرد.

 

 

    نظرات