ییلاقها و کوهسارهای استان یزد پذیرای مسافران نوروزی

ییلاقها و کوهسارهای استان یزد پذیرای مسافران نوروزی

شهرستان تفت که در جنوب غربی استان یزد واقع گردیده است بدلیل موقعیت توپوگرافی خاص و قرارگیری در نزدیکی مرکز استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است .


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، رییس محیط زیست تفت در این خصوص گفت: وجود روستاها و آبادی های ییلاقی با آب و هوای مطلوب و امکانات زیر بنایی نسبتا مناسب در دامنه های کوهستان شیرکوه موجب شده بسیاری از مردم استان و دیگر نقاط کشور در این ایام به شهرستان تفت سفر کنند .

حسین عباسیان گفت: منطقه پیشنهادی پناهگاه حیات وحش شیرکوه و قله شیرکوه که در مرکز این آبادی ها و روستاها واقع شده است نزدیکترین منطقه  تحت مدیریت محیط زیست به مرکز استان بوده و به لحاظ اینکه غالب مناطق ییلاقی استان را شامل می گردد، در فصول مختلف بخش کثیری از مردم با هدف تفریح به این منطقه هجوم می آورند .

وی افزود: سلسله جبال شیرکوه از قدیم الایام مامن مناسبی برای انواع گونه های گیاهی و جانوری بوده است. به گونه ای که حدود ۸۰ درصد گونه های گیاهی استان در این منطقه شناسایی شده است و علاوه بر گونه های برجسته ای مانند کل و بز و قوچ و میش، زیستگاه گونه های شاخصی همچون گربه پالاس و پلنگ می باشد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات