نوروزی: شهرداری اصفهان، قدرت اجرایی شهر را به نمایش گذاشت

نوروزی: شهرداری اصفهان، قدرت اجرایی شهر را به نمایش گذاشت

شهردار اصفهان گفت: فعالیت روز گذشته شهرداری اصفهان، قدرت اجرایی شهر را به نمایش گذاشت؛ آتش نشانی، خدمات شهری و سایر بخش‌ها به خوبی نقش خود را برای عبور از بحران سیل ایفا کردند.

قدرت الله نوروزی صبح امروز _چهارشنبه هفتم فروردین ۹۸_ در دومین جلسه ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در سال جدید اظهار کرد: امسال مدیریت شهری اصفهان با دو موضوع ستاد خدمات سفر شهر اصفهان و پذیرایی از مسافران نوروزی و دیگری احتمال وقوع سیل، روبرو شد که خوشبختانه توانست با تدبیر و برنامه‌ریزی هر دو را مدیریت کند در غیر این صورت اصفهان با چالش بزرگی مواجه می‌شد.

وی تاکید کرد: شاید اگر غفلتی صورت می‌گرفت و اقدامی به موقع انجام نمی‌شد، حادثه‌ای کوچک تمام شیرینی‌های نوروز را برای همشهریان و مسافران تلخ می‌کرد همانگونه که در شیراز ظرف شش دقیقه تمام معادلات به هم ریخت.

شهردار اصفهان با تقدیر از تمام مدیران شهری که در ایام نوروز فعالیت‌های چشمگیری انجام دادند، گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در خصوص احتمال وقوع سیل، هرجا احتمال وقوع خطر بود تخلیه شد؛ در واقع فعالیت روز گذشته شهرداری اصفهان، قدرت اجرایی شهر را نشان داد؛ آتش نشانی، خدمات شهری و سایر بخش‌ها به خوبی نقش خود را ایفا کردند.

نوروزی ادامه داد: در بازدید از حاشیه رودخانه زاینده رود مطمئن شدیم که اتفاق بدی حادث نخواهد شد، اما به لحاظ نگرانی‌های شدید برخی مسئولان، اقدامات احتیاطی بسیار بجا و به موقع انجام شد که در این راستا از تمام فعالان در صحنه تشکر می‌کنم؛ شاید حالا که از شرایط بحران عبور کردیم تصور شود که اگر فلان اقدام انجام نمی‌شد باز هم اتفاق خاصی نمی‌افتاد، اما باتوجه به اینکه هیچ چیز قابل پیش بینی نیست، انجام تمام اقدامات بجا بود.

وی با بیان اینکه از فردا با چالش جدیدی مواجه هستیم، افزود: ۳۲۰ کیلومتر مادی‌های شهر اصفهان به واسطه آب‌هایی که به سوی آن‌ها روانه شد، منشا گل و لای شده و باید در اسرع وقت لایروبی شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: استدلال نخست این است که مادی‌ها فرصتی برای جلوگیری از پس زدگی آب رودخانه است، در واقع مادی‌ها سوپاپ اطمینان شهر بودند، در زمان بحرانی روز گذشته معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان اقدام درستی انجام داد و از وجود این مادی‌ها استفاده کرد هرچند پیش بینی می‌شود از روز جمعه باز هم بارندگی شدید داشته باشیم.

نوروزی گفت: باید آمادگی کامل داشته باشیم تا اصفهان همانگونه که در تمام عرصه‌ها نمونه بوده در مدیریت بحران نیز نمونه باشد.

وی با تاکید بر اینکه اصل مهم برای مدیریت شهری امنیت، سلامت، آرامش و آسایش مردم است، گفت: پیش بینی کرده بودیم که امسال آمار ورود گردشگران به شهر اصفهان ۵۰ درصد افزایش پیدا کند، اما مردمی که می‌خواستند از اصفهان دیدن کنند و سفر خوبی داشته باشند به دلیل شرایط بارندگی تا حدودی از این امکان محروم شدند چرا که باران‌ها و سیلاب‌ها معادلات را برهم زد.

نوروزی به تمام مدیران شهری توصیه کرد: با بازدیدهای سرزده و به صورت ناشناس در بین مردم، مسافران، ستادهای هدایت مسافران حضور یافته و نقاط ضعف و قوت را شناسایی و برای رفع نواقص تلاش کنند؛ معاونت برنامه ریزی حتماً باید شرایط امسال را تحلیل کند تا برنامه ریزی بهتری برای سال آینده داشته باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات