اولین کارگروه سیل و مخاطرات دریایی ،برق ،آب و فاضلاب برگزار شد

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت:اولین کارگروه سیل و مخاطرات دریایی ،برق ،آب و فاضلاب در سال ۹۸ با هدف بررسی ابنیه و زیرساخت های استان در بحث سیلاب و آمادگی در خصوص بروز سیلاب های احتمالی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس علیرضا نعیمی افزود: در ابتدای جلسه مهندس آمره ای مدیرعامل این شرکت در خصوص بارندگی های اخیرو احنمال وقوع سیلاب و همچنین رفع نقاط حادثه خیز و ضرورت بازگشایی زیرگذرها و پلهای استان توضیحاتی را اعلام کرده  و در ادامه پس از بحث و ارائه نقطه نظرات اعضا تصمیمات زیر اتخاذ گردید.

۱- شهرداری اراک نسبت به بازگشایی مسیل سردشت ورودی تصفیه خانه ، نظم آباد ورودی شهرصنعتی ،مسیل های شهدای صفری اقدام ودرخصوص رفع تصرفات و بهبود وضعیت ابنیه ها ی ایجاد شده  اقدام و نتیجه را به کارگروه گزارش نماید .

۲- مقرر گردید شهرداری اراک در خصوص جلوگیری از  پسزدگی سیلاب  به قنات که در میدان شریعتی به رودخانه وصل شده است اقدامات لازم را به عمل آورد .

۳- مقررگردید شهرداری در خصوص بازگشایی ادامه مسیل های پایین دست سد مودر و رفع تصرفات صورت گرفته درحریم وبستر این مسیل ها اقدامات لازم را به عمل آورده ونتیجه را به کارگروه گزارش نماید .

۴- مقررگردید شهرداری اراک اکیپ های لازم به همراه تجهیزات مورد نیاز را در مناطقی که احتمال آب گرفتگی وجود دارد مستقر نماید .

۵- مقررگردیدکلیه شهرداری ها ی استان،علی الخصوص شهرداری کلانشهر اراک اقدام به پاکسازی زیرگذرها ،کانالها و کلیه آبراهه ها در سطح شهر نمایند   .

۶- مقرر گردید پاکسازی زیرگذرها و کالورت های موجود در جاده های بین شهری توسط اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای صورت پذیرد و نتیجه را به کارگروه اعلام نمایند .

۷- مقررگردید اداره کل راهداری نسبت به بررسی کارشناسی پل خشکرود و رفع نواقص موجود اقدام نماید.

۸- مقررگردید اداره کل راهداری تمهیدات لازم وتجهیزات مورد نیاز را جهت بازنمودن زیر گذرها در سطح استان   فراهم نماید .

۹- مقررگردید فرمانداری ها و بخشداری ها از سدها و بندها بازدید و دستورات لازم را جهت باز کردن شیر تخلیه سدها به دهیاری ها صادر نمایند .

۱۰-  مقرر گردید سازمان جهاد کشاورزی از کلیه بندها و سدهای احداثی توسط آن سازمان بازدید وتذکرات لازم را به دهیاران روستاها داده و نسبت به بازنمودن شیرتخلیه ،و بازنمودن ادامه مسیر سرریزسدها اقدام نماید.

۱۱- مقررگردید سازمان جهادکشاورزی نسبت به برآورد هزینه تعمیر و رفع نواقص سدها اقدام و پیگیری های لازم را جهت جذب اعتبارات مورد نیاز انجام دهد .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات