لایروبی کانال دروازه قرآن در زمان مناسب انجام شده بود

لایروبی کانال دروازه قرآن در زمان مناسب انجام شده بود


شهردار منطقه سه شیراز اعلام کرد: لای روبی کانال دروازه قرآن در زمان مناسب انجام و مستندات آن تحویل مراجع ذیصلاح شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر بذرافشان در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر اینکه کانال دروازه قرآن لایروبی نشده بود، گفت: لایروبی این کانال در زمان مناسب انجام شده همچنین پاکسازی حوضچه و مسیر رودخانه به صورت منظم و در چندین مرحله کار شده که اخرین تاریخ پاکسازی نیمه اسفند ۱۳۹۷ بوده در ضمن‌ پیش از بارندگی بررسی های لازم صورت گرفته است.  مستندات عملیات نیز در اختیار مراج ذیصلاح قرار گرفته و هرگونه داوری بدون توجه به این مستندات باطل است.
وی ضمن تشریح دلایل اصلی ایجاد سیل اخیر گفت: شدت بی سابقه بارندگی و حوزه وسیع آبریز که باعث ایجاد سیلاب با حجم زیاد آب شد یکی از دلایل سیل اخیر بوده به صورتی که حجم زیاد آب امکان عبور آنی از کانال یاد شده را نداشته است. چرا که شدت بارش تقریبا ده برابر و حجم آب تقریبا سه برابر ظرفیتی بوده که در مطالعات احداث کانال پیش بینی شده بود.
به گفته شهردار منطقه سه شیراز از عوامل ثانویه که در ایجاد سیل اخیر شیراز تاثیر گذار بود می توان به تغییرات در حوزه بالا دست از جمله جاده زیباشهر به سعدی که توسط اداره راه احداث شده و همچنین ساخت و ساز دیگر ارگان ها در این مسیر اشاره کرد.
دکتر بذرافشان همچنین اظهار داشت: جهت جلوگیری از تشکیل روان آب و تشکیل سیل آبی باید عملیات آبخیز داری در بالا دست و دامنه کوه بمو در دستور کار قرار می گرفته است.
شهردار منطقه سه شیراز با بیان اینکه در شرایط فعلی اولویت اول شهرداری رفع مشکلات مناطق سیل زده شهر از جمله منطقه آسیب دیده سعدی است گفت: قطعا پس از کاشناسی های دقیق تر و پس از فارغ شدن از عملیات پاکسازی و خدمت رسانی به مناطق سیل زده گزارش کامل و مفصلی به شهروندان ارائه خواهم کرد. اما در شرایطی که چشم انتظار شهروندان شهرک سعدی برای عبور و مرور آسان در معابر و کوچه پس کوچه های این منطقه و نیز لای روبی کانال های سطح منطقه که پس از سیل دچار گرفتگی شده بود به شهردار منطقه است پرداختن به علت واقعه بدون کار کارشناسی دقیق، شتاب زده و غیر علمی است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات