توقیف دو دستگاه خودرو خاطی دولتی توسط یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، پورمردان با اعلام خبر فوق اظهار داشت: ماموران یگان اداره کل حفاظت محیط زیست استان حین گشت و کنترل و پایش حومه شهر زاهدان، متوجه تخلیه غیر مجاز نخاله ساختمانی و زباله در محدوده شهر زاهدان  و در ناحیه اطراف منطقه لار شدند .

پورمردان در ادامه تشریح کرد: متخلفین مذکور که با دو دستگاه خودرو سنگین دولتی به صورت غیر مجاز نخاله های ساختمانی زباله ها را در محل مذکور تخلیه کرده و موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم آورده بودند شناسایی و توقیف شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد:  متاسفانه در اثر بی توجهی بعضی از سود جویان و بوِیژه رانندگان کامیونهای متخلف، پسماند های خانگی و بعضا صنعتی و نخاله های ساختمانی بدور از چشم کارشناسان و مامورین محیط زیست و شب هنگام در حاشیه شهرها تخلیه و موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم می آورند که  تخلیه این پسماندها سلامتی مردم را تهدید می نماید.لازم به ذکر است که متخلفین در این زمینه به حکم مراجع قضایی به جزای نقدی محکوم و خودروهای تخلیه کننده نخاله به ویژه در اماکن غیرمجاز، بر اساس قوانین  حفاظت و بهسازی محیط زیست تحت پیگرد حقوقی و قضایی قرار خواهند گرفت .

وی در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان به صورت جدی و مستمر پیگیر موضوع نخاله های ساختمانی و پسماندهای اطراف شهرستانهای استان بالاخص شهرستان زاهدان می باشد و از دستگاههای متولی همچون شهرداریها، دهیاری ها و مدیریت پسماند نیز درخواست نمود در این ارتباط این اداره کل را یاری نمایند. چرا که مبادی ورودی هر شهر همچون ویترین گویای تلاش و تعهد مسئولین ذیربط هستند .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات