مدیریت بهینه آبهای سطحی به منظور کاهش میزان گرد و غبار در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان روز گذشته جهت بررسی وضعیت زیست محیطی تالاب هامون پس از آبگیری بخش های از این تالاب، از منطقه بازدید و با ساکنان حاشیه این منطقه دیدار و گفت وگو کرد .

وحید پورمردان در حاشیه این بازدید گفت: در ادامه روند ورود آب به تالاب هامون تمهیدات لازم جهت استفاده مطلوب از این سیلاب برنامه ریزی شده و تاکنون و چندین مسیر ورودی سیلاب به کانون های تولید گرد و غبار بازگشایی و لایروبی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: درخواستهای زیست محیطی مردم رنج دیده و صبور حاشیه تالاب دریافت شده که این در خواستها در حال بررسی در کمیته فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف و عزم اداره کل حفاظت محیط زیست استان انجام اقدامات لازم جهت احیاء و بقای پوشش گیاهی و تثبیت شن های روان با تمرکز بر کانونهای گرد و غبار در تالاب های استان است. امیدواریم با مدیریت بهینه آبهای سطحی بتوانیم در سال جاری از میزان ذرات معلق در هوا کاسته و بخشی از معضلات زیست محیطی منطقه را کاهش دهیم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات