شهروندان در روز طبیعت از اقدامات مخاطره آمیز بپرهیزند

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان:
شهروندان در روز طبیعت از اقدامات مخاطره آمیز بپرهیزند


مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، خواستار پرهیز از هرگونه اقدامات مخاطره آمیز در روز طبیعت شد و گفت: رعایت نکات ایمنی و حفظ محیط زیست توسط شهروندان و مسافران ضروری است.
به گزارش کرمان آنلاین، علی عسکری افزود: شهروندان هنگام برگزاری سنت سیزده بدر از افروختن آتش در مناطق جنگلی و باغ ها خودداری کنند.
وی اضافه کرد: مردم ته سیگار، چوب نیم سوخته و باقیمانده ذغال را پس از اتمام کار به طور کامل خاموش کرده و با اطمینان کامل آن را زیر خاک مدفون کنند.
عسکری ادامه داد: همچنین افراد نباید سیگار روشن خود را در هنگام رانندگی در جاده بر روی شاخ و برگ درختان پرتاب کنند، زیرا ممکن است باعث آتش سوزی شود.
وی افزود: در تمام نقاط پارک های تفریحی و جنگلی برافروختن آتش ممنوع است، مگر در قسمت هایی که به این امر اختصاص داده و مجهز شده باشد.
عسکری خاطرنشان کرد: در زمان صاعقه پی در پی و شدید احتمالی در این روز، مردم خود را به محل ایمن رسانده و توقف کنند و اگر داخل اتومبیل هستند، باقی ماندن در آن ایمن تر از خارج شدن است.
وی همچنین از شهروندان خواست در صورت بر پا کردن چادر مسافرتی مراقب باشند که محل استقرار اجاق ها و چراغ های خوراک پزی دورتر و یا خارج از محل چادر و با در نظر گرفتن جهت وزش باد باشد.

وی اظهار کرد: افراد در این روز روشنایی های گازی، شعله ای و مانند آن را در نقاطی مصون از برخورد افراد و بازی کودکان قرار دهند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با بیان اینکه طبیعت امانتی در دستان ماست که باید برای آیندگان آن را حفظ کنیم، افزود: شهروندان، هنگام ترک جنگل و محل اسکان، زباله و ضایعات خود را داخل کیسه مخصوص ریخته و در محل های مشخص شده قرار دهند.

نجمه ابراهیمی نژاد

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید fire۱.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات