قیمت خانه‌های کلنگی در تهران / چند برابر سود برای مالکان

قیمت خانه‌های کلنگی در تهران / چند برابر سود برای مالکان

www.BanaNews.irرونق فروش آپارتمانهای نوساز و قیمت بالای این آپارتمانها، مالکان خانه‌های کلنگی را وادار به فروش و ساخت املاک‌شان کرده و سود چند برابری را نصیب آنها می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) قیمت بالای مسکن و به خصوص آپارتمانهای نوساز در شهر تهران موجب شده است که بازار خانه‌های کلنگی رونق زیادی داشته باشد و حتی برخی از سازندگان برای خرید یک ملک کلنگی مناسب با یکدیگر به رقابت بپردازند.

خانه های کلنگی که اصطلاحی برای خانه های قدیمی است، با ساخت آپارتمانهای نوساز از یک خانه تبدیل به حداقل ۵ آپارتمان مسکونی می شود و سود زیادی را نصیب سازندگان و مالکان می کند که این درآمد باعث شده است تا اغلب مالکان خانه های کلنگی به آپارتمان سازی و برج سازی روی بیاورند.

برخی از خانه های کلنگی شرایط ویژه ای مانند مجوز ساخت تا چندین طبقه و امکان استفاده از تسهیلات اعتباری را دارند که این امر قیمت یک ملک را با افزایش زیادی مواجه می کند، همچنین شمالی یا جنوبی بودن یک ملک از هم عوامل تاثیر گذار بر قیمت و خرید یک ملک کنگی است.

در این میان،  تمایل سازندگان برای خانه های کلنگی در منطقه مناسب و با بر زیاد بسیار بیشتر است و اگر مالک یک خانه کلنگی توان مالی زیادی برای ساخت خانه کلنگی خود نداشته باشد، بنابراین سازنده ای را برای ساخت انتخاب می کند که معمولا هم در اینگونه معاملات ۶۰ درصد به مالک و ۴۰ درصد به سازنده تعلق می یابد اما در برخی از موارد این شرایط تغییر می کند.

در واقع سازندگان می توانند با ساخت خانه های کلنگی سود زیادی را به دست آورند گرچه هم اکنون بازار مسکن متقاضیان زیادی هم برای خرید آپارتمان ندارد اما شرایط خوب برای فروش یک ملک و نحوه ساخت آن یکی از فاکتورهای مهم برای خریداران به شمار می رود.

قیمت املاک کلنگی در تهران

به گزارش خبرنگار مهر، خانه کلنگی ۷۸ متری در شهرری با ۱۰۰ میلیون نقد و ۲۰ میلیون مستاجر به فروش می رسد. ۸۶ متری کلنگی در کارگر جنوبی با وام بافت فرسوده و جواز هم ۹۶ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

خانه ای کلنگی در خیابان اول نیرو هوایی با متراژ ۶۳ متر مربع هم ۹۰ میلیون تومان به فروش می رسد. ملکی ۱۲۶ متری و ۳ طبقه در پیروزی نبرد شمالی، قابل سکونت هم متری ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

شریعتی میدان نامجو هم یک ملک کنگی با ۱۱۵ متر زیر بنا و ۴ واحد به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد. نارمک هم ملکی ۱۰۵ متری با بر ۵٫۵ متر با شرایط ویژه به قیمت هر مترمربع ۲ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان به فروش می رسد.

خانه کلنگی۳۴۰ متری و جنوبی در دزاشیب با ۳ طبقه بنا متری ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از سوی مالک قیمت گذاری شده است همچنین ۴۰۰ متری شمالی در امیر آباد بر ۱۲ با جواز، آماده تخریب هر متر مربع یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

ملکی کلنگی در خیابان پاسدارن ساقدوش جنوبی، ۵۰۰ متر زمین ، بر ۱۴ و جنوبی، ۶۵ متر اصلاحی و فیش جواز ساخت ۵ طبقه یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

برای ۵۰۰ متری در خیابان پاسداران هم متری ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت تعیین شده است. ۶۴۸ متر کلنگی در خیابان پیروزی هم به قیمت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در هرمتر مربع به فروش می رسد.

 

 

    نظرات