آغاز به کار دومین کنفرانس بین المللی معماری و سازه از ۲۵ اردیبهشت

آغاز به کار دومین کنفرانس بین المللی معماری و سازه از ۲۵ اردیبهشت

www.BanaNews.irدومین کنفرانس بین المللی معماری و سازه با همکاری ۲۱ کشور اروپایی، آسیایی و اقیانوسیه از روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه جاری به مدت دو روز در محل دانشگاه تهران آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حامد مظاهریان مدیر قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران و دبیر علمی دومین کنفرانس بین المللی معماری و سازه با بیان این مطلب اظهار داشت: ۲۱ سخنران بین المللی از کشورهای آلمان، سنگاپور، ژاپن، لهستان، ایتالیا، اتریش، استرالیا، چین، نیوزلند، دانمارک و اوکراین در این کنفرانس حضور دارند.

مظاهریان درباره تعداد سخنرانی های این کنفرانس گفت: از مجموع ۵۳ سخنرانی در نظر گرفته شده در دو روز برگزاری کنفرانس، ۳۵ سخنرانی ایرانی و ۱۸ سخنرانی بین المللی خواهد بود علاوه بر این که ۱۱۴ مقاله ارائه شده تعداد ۸۶ مقاله پذیرفته شده که ۵۳ مقاله بصورت سخنرانی و ۳۳ مقاله بصورت پوستر عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه کنفرانس بین المللی معماری و سازه، فرصتی برای گردهمایی متخصصان، معماران، صاحب نظران، طراحان، مشاوران، پیمانکاران، ‌مجریان و دانشجویان رشته های معماری و سازه است، امکان تبادل نظر و ایجاد ارتباط علمی با دانشگاه ها و مراکز تخصصی ایران و جهان در زمینه مفاهیم مشترک معماری، سازه، تکنولوژی معماری و فناوری‏های نوین را از اهداف این کنفرانس برشمرد.

دبیر علمی دومین کنفرانس بین المللی معماری و سازه افزود: قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران به عنوان برگزار کننده دو کنفرانس معماری و سازه و سازه های فضاکار، برای اولین بار در سطح جهان، موضوع معماری و سازه را تحت عنوان کنفرانسی در سال ۱۳۸۶ مطرح کرد که مورد توجه متخصصان، دست اندرکاران و متولیان معماری، مهندسی و سازه در جهان قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری سومین کنفرانس بین المللی معماری و سازه در سال ۱۳۹۴، تأکید کرد: همان گونه که دستاوردهای کنفرانس اول باعث ایجاد رشته های جدید دانشگاهی، تدوین و تصویب آئین نامه سازه های فضاکار، فعال شدن شرکتهای متعدد در زمینه طراحی، ساخت و اجرای سازه های فضاکار و ورود روشهای جدی ساخت به کشور شد انتظار داریم تا دستاوردهای کنفرانس پیش رو نیز بتوانند منشاء تحولات مورد نظر شود.

مدیر قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران با اشاره به استقبال زیاد دانشجویان از این کنفرانس، اضافه کرد: وظیفه قطب علمی فناوری معماری این است که فارغ التحصیل را پس از پایان تحصیل نیز همراهی کند؛ بر همین اساس قطبها با هدف نزدیک کردن معماران و مهندسان و بخش دانشگاهی با صنعت و اجرا راه اندازی شده اند.

وی با بیان اینکه کنفرانس "حرکت به سوی آینده با رویکرد خلاقیت و نوآوری" را شعار خویش قرار داده از آموزش سازه در معماری، تأثیر متقابل سازه، فرم، عملکرد، تکنولوژی معماری و هویت فرهنگی، معماری دیجیتال و تأثیر آن بر روند طراحی سازه، سازه و معماری پایدار، فناوری‏های نوین ساختمانی و معماری ایران در آستانه هزاره سوم به عنوان محورهای این کنفرانس یاد کرد. رئیس دانشکده معماری دانشگاه تهران برگزاری این کنفرانس در دانشگاه تهران را نشان از پیوند معماری و سازه دانست.

 

 

    نظرات