ادامه سفر معاون اول رییس جمهور و هیات همراه به استان لرستان/ توضیحات جمالی نژاد از وضعیت سیلاب در استان لرستان

ادامه سفر معاون اول رییس جمهور و هیات همراه به استان لرستان/ توضیحات جمالی نژاد از وضعیت سیلاب در استان لرستان

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور که به همراه معاون اول رییس جمهوری و جمعی از وزرا به منظور رصد اقدامات انجام شده برای مقابله با سامانه بارشی پیش رو و حضور در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، وارد خرم آباد شده در حاشیه این نشست توضیحاتی در خصوص وضعیت استان لرستان بیان نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور، مهدی جمالی نژاد با اشاره به ورود معاون اول رییس جمهور و هیات همراه در عصر یکشنبه ۱۱ فروردین به خرم آباد گفت: جاده خرم آباد به پل دختر قطع شده که ترمیم آن با ادامه این بارش ها بسیار سخت و زمان بر خواهد بود زیرا این جاده در ۱۸ نقطه آسیب دیده است که امکان ایجاد واریانت نیز وجود ندارد و قطعا باید همان مسیر ترمیم شود.

وی افزود: به دلیل احتمال خطر و هشدار سیل ۸۰ درصد از ساکنین در معرض سیل در شهر درود و روستاهای پایین دست تخلیه شده اند.

جمالی نژاد با بیان اینکه کمپ های هلال احمر آماده پذیرایی و پذیرش سیل زدگان هستند، اضافه کرد: اماکن ورزشی و آموزشی و حسینه ها و فرهنگسراها و سایر فضاهای عمومی، آمادگی اسکان را دارند.

وی همچنین گفت: جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان و شهرستان ها تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنن در زمینه نشست هماهنگی شورای مدیریت بحران استان لرستان که ۱۱ فروردین به ریاست معاون اول رییس جمهوری تشکیل شد، گفت: در این جلسه تصمیمات خوبی در باره جبران خسارت ها، تعمیرات منازل آسیب دیده و ساخت منازل تخریب شده و اعطای وام به این منظوراتخاذ و مقرر شد در مرحله بعد خسارات وارد شده به نهادهای عمومی و زیرساختهای شهری و زیرساختهای استان لرستان براورد و ارزیابی و پرداخت شود.

جمالی نژاد همچنین با اشاره به ادامه بارش ها به صورت شدید در تمامی شهرهای استان لرستان طی ساعات اخیر که در نتیجه آن آب گرفتگی معابر در بسیاری از شهرها به وقوع پیوسته است، با بیان اینکه خرم ‌رود در بخشهایی طغیان کرده و موجب وارد شدن خسارت به برخی زیرساخت‌ها و ورود آب به منازل ساحلی خرم آباد شده، تاکید کرد: ضرورت دارد مردم به هشدارهای اعلام شده توجه و برای حفظ جان خود محل های ساحلی را ترک نمایند.

جمالی نژاد افزود: نیروهای آتش‌ نشانی خرم آباد از صبح دوشنبه ۱۲ فروردین در حال اطلاع رسانی و اعلام هشدار به ساکنان محدوده نوار ساحلی این شهر هستند و نیروهای امدادی هم در حال تلاش برای امدادرسانی به مردم مناطق ساحلی خرم آبادهستند.

وی در ادامه اظهار کرد: تمامی دستگاه های خدمت رسان و امدادی استان از جمله شهرداری ها و دهیاریها در حالت اماده باش هستند و از آنها خواسته شده ضمن تاکید بر نهایت دقت و هوشیاری در مواجهه با پیامدهای احتمالی بارش‌ها، اقدامات لازم را در زمینه اطلاع‌رسانی، امدادرسانی و انجام اقدامات پیشگیرانه به‌ منظور جلوگیری از بروز خسارات احتمالی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آب چند رودخانه استان لرستان به بالاترین حد رسیده و احتمال طغیان و وقوع آب گرفتگی در برخی روستاها و شهرها وجود دارد و برخی سدها هم در حال سرریز شدن است، اضافه کرد: هشدار های لازم به مردم داده شده و ضرورت دارد مردم در محیط های امن و دور از حاشیه رودخانه ها اسکان یابند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات