سفر معاون عمرانی وزیر کشور به همراه معاون اول رییس جمهور به کرمانشاه/ توضیحات جمالی نژاد در زمینه اقدامات صورت گفته برای مقابله با حوادث احتمالی

سفر معاون عمرانی وزیر کشور به همراه معاون اول رییس جمهور به کرمانشاه/ توضیحات جمالی نژاد در زمینه اقدامات صورت گفته برای مقابله با حوادث احتمالی

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور که به همراه معاون اول رییس جمهوری و جمعی از وزرا به منظور رصد اقدامات انجام شده برای مقابله با سامانه بارشی پیش رو و حضور در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، وارد کرمانشاه شده در حاشیه این نشست توضیحاتی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مقابله با حوادث احتمالی بیان نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، مهدی جمالی نژاد گفت: سامانه بارشی اول طی روزهای چهارم تا هشتم فروردین و دومین سامانه بارشی روزهای هشتم و نهم فروردین و سامانه پربارش سوم از امروز آغاز شده و پیش بینی می شود بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلی متر بارش در استان کرمانشاه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در بارش های اول و دوم شاهد آبگرفتگی و جاری شدن رواناب در مناطق مختلف استان کرمانشاه خصوصاً شهرهای سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلان غرب بودیم، گفت: تاکنون ۴۹ جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان و شهرستان تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

جمالی نژاد اضافه کرد: خوشبختانه در بازدیدی که امروز از سطح شهر کرمانشاه با حضور جناب آقای دکتر جهانگیری انجام شد شاهد آمادگی کلیه عوامل اجرائی و امدادی خصوصاً شهرداری و حضور پرشور مردم و مشارکت خوب آنها در ایجاد موانع برای جلوگیری از آبگرفتگی در محلات و مناطق بودیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه اظهار کرد: به ۶۶۰ روستا شامل حدود ۱۴ هزار خانوار روستایی و ۵۰۰۰ خانوار شهری در استان هشدار تخلیه داده شده است و ۵۰ درصد از مردم تاکنون به هشدارهای تخلیه اعتماد و عمل نموده اند.

جمالی نژاد همچنین گفت: ۱۲۰۰ مکان ورزشی، آموزشی، حسینه ها و سایر اماکن عمومی آمادگی اسکان را دارند و ۲۵۰۰ چادر در کمپ های هلال احمر آماده پذیرایی و پذیرش افراد آسیب دیده هستند.

وی در ادامه گفت: رودخانه قره سو در شهر کرمانشاه که از وسط این شهر عبور می کند با دبی حدود ۱۲۰ متر مکعب بر ثانیه وضعیت معمولی وعادی دارد و از حد متوسط آن دبی بیشتری را عبور می دهد.

وی با اشاره به اینکه کانکس های موجود در رودخانه الوند که از وسط شهر سرپل ذهاب عبور می کند، جمع آوری شده است، افزود: رودخانه تنگ کنشت نیز بازسازی و مسیرآن خاکریزی لازم شده است و در مسیر رودخانه آبشوران، اگرچه بخشی از آن نیز سرپوشیده می باشد، ایمن سازی لازم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: ادارات و بخشی از بازار کرمانشاه نیز که در حاشیه رودخانه ها قرار دارند و شهروندان هشدارهای لازم را دریافت کرده اند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات