تشکیل کمیته مدیریت بحران در سازمان مدیریت پسماند

تشکیل کمیته مدیریت بحران در سازمان مدیریت پسماند

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز از تشکیل کمیته مدیریت بحران در سازمان پسماند و جمع آوری زباله با حساسیت بیشتر خبر داد.
محمدرضا قنواتی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز با اشاره به وضعیت بحرانی رودخانه کارون در مقطع شهر اهواز گفت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی و پایش اقلیمی صورت گرفته، و نیز حساسیت موضوع سلامت و بهداشت عمومی شهروندان اهوازی که ارتباط مستقیمی با نحوه جمع آوری پسماند در شهر دارد؛ کمیته ای برای ایجاد آمادگی جهت مقابله با اثرات بحرانی شدن وضعیت رودخانه کارون در مقطع اهواز در سازمان پسماند تشکیل شد.

مهندس قنواتی توضیح داد: در قالب کمیته مزبور، کشیک روزانه متشکل از مدیران و کارشناسان سازمان جهت حضور مستمر و پایش لحظه ای نحوه جمع آوری زباله و نظافت شهر تعیین شد و با لغو مرخصی مدیران سازمان پسماند و ناظران مناطق ۸ گانه مقیم در سازمان؛ سطح نظارت بر عملکرد پیمانکاران رفت و روب افزایش یافت.

قنواتی ادامه داد: تا زمانی که پارک های ساحلی و ستاد نوروزی در محل های تعیین شده امکان پذیرایی از مهمانان نوروزی را داشتند اقدام به توزیع کیسه های پارچه ای جهت رعایت نظافت شهر شد و فرهنگسازی با موضوع کاهش تولید زباله و عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی صورت گرفت.

قنواتی تصریح کرد: گرچه وضعیت شهر بحرانی است اما شهروندان عزیز اهوازی در همه مناطق اطمینان داشته باشند که زباله آن ها در اسرع وقت جمع آوری و به محل دفن ارسال و با رعایت موازین بهداشتی و مهندسی پردازش و دفن خواهد شد.
قنواتی بر ادامه کار کمیته و ستاد مقابله با بحران سازمان پسماند تا عادی شدن وضعیت تاکید کرد و گفت: همه معاونان، مدیران و کارشناسان سازمان پسماند در روزهای تعطیلات به صورت میدانی و ستادی در سطح شهر اهواز حضور خواهند داشت و تلاش می کنند سلامت، بهداشت و نظافت عمومی شهر در تراز مطلوبی قرار داشته باشد.

قنواتی با اشاره به فرا رسیدن روز طبیعت و سنت حضور شهروندان در فضای سبز، پارک ها و بوستان ها از شهروندان درخواست کرد از حضور در پارک های کنار ساحل و رودخانه خودداری کنند.
وی در پایان گفت: سازمان پسماند با همکاری تعدادی از فعالان زیست محیطی و گروه های مردم نهاد، در محل پارک های محله ای اقدام به توزیع کیسه های پارچه ای خواهد نمود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات