بازدید نماینده ولی فقیه در استان  از اقدامات شهرداری منطقه ۴ در راستای مقابله با سیلاب

بازدید نماینده ولی فقیه در استان از اقدامات شهرداری منطقه ۴ در راستای مقابله با سیلاب

عصر امروز دوشنبه نماینده محترم ولی فقیه در استان     خوزستان از اقدامات شهرداری منطقه ۴ اهواز در جهت مقابله با سیلاب بارندگی های اخیر کشور بازدید کرد.

به گزارش اداره ارتباطات شهرداری منطقه چهار اهواز در حاشیه این بازدید آیت الله موسوی جزایری ضمن توجه به اقدامات ضربتی شهرداری منطقه ۴ در جهت مقابله با نفوذ سیلاب به منازل محدوده چنیبه سفلی با اهالی و ساکنین منطقه به گفتگو پرداخت.

امام جمعه اهواز در جمع مسئولین همراه ضمن ابراز رضایت از عملکرد شهرداری اهواز خاطر نشان کرد: ما پیش از این هم مهندس دُر را در شرایط سخت مورد سنجش قرار داده ایم و ایشان از مدیران موفق هستند.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به سرمایه های مردم اذعان کرد: در گفتگو با بیت رهبری از شرایط پایدار شهر اهواز خبر دادم و امشب نیز در جلسه با معاون اول رییس جمهوری مسایل استان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در این بازدید مدیر منطقه ۴ شهرداری اهواز با بیان اینکه کلیه عوامل شهرداری به صورت شبانه روز در حال ایمن سازی نقاط حساس هستند، افزود: تلاش برای جلوگیری از نفوذ سیلاب در چند نقطه از منطقه به صورت همزمان در حال انجام است و کلیه عوامل به صورت ۲۴ ساعته در محل های مشخص شده مشغول ایمن سازی ساحل و معابر هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا این لحظه هیچ خسارتی به شهروندان ساکن در محدوده منطقه وارد نشده است و تاکنون تلاش های کلیه همکاران نتیجه داده و ما امیدواریم تا پایان شرایط         فوق العاده بتوانیم بحران را به خوبی مدیریت کنیم.

آرش دُر با بیان اینکه منطقه ۴ شهرداری اهواز به دلیل داشتن ساحل وسیع و همجواری با رودخانه کارون یکی از نقاط مخاطره آمیز کلانشهر اهواز است، تصریح کرد: وجود پارکهای ساحلی مطول و محدوده مسیر پل ششم در کنار چنیبه سفلی ریسک خسارت سیلاب را بالا می برند با این وجود سیل بند های خاکی در چندین لایه احداث شده است و اگر لازم باشد بازهم لایه های خاک و ارتفاع آنها افزایش خواهیم داد.

دُر  خاطر نشان کرد: بخش ساحل غربی رود کارون از محدوده پل فولاد تا محدوده پل سردارشهیدهاشمی توسط عوامل به خوبی ایمن سازی شده و به دلیل امکان ریزش یا خطر سقوط شهروندان در آب مسیرهای ترافیکی به وسیله ادوات و خاک مسدود شده است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت خدمات رسانی به حاشیه های منطقه ۴ اذعان کرد: شهردار اهواز طی بازدید های مکرر تاکید داشت که حتی به یک خانه هم نباید ذره ای خسارت وارد شود و همانطور که به نواحی اصلی بایستی توجه  شود، نواحی حاشیه ای نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند ولو اینکه فاقد مجوزات قانونی ساخت و ساز از منظر شهرسازی باشند.

دُر افزود: امکانات منطقه در جهت مقابله با خسارات سیلاب را کافی برشمرد و گفت: از نظر نیروی انسانی و ماشین آلات هیچ کمبودی در سطح منطقه وجود ندارد اما به دلیل ازدحام بیش از حد شهروندان در کنار رودخانه و همچنین ترافیک سنگین محورها در برخی از نقاط گاهی کار ایمن سازی به کندی پیش می رود لذا شهروندان بایستی همکاری های لازم را با عوامل شهرداری داشته باشند تا هرچه سریعتر اهداف مورد نظر حاصل شوند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات