استاندار: در پی بارش های اخیر خسارت وارده به استان مرکزی در مقایسه...

آقازاده استاندار مرکزی در حاشیه بازدید از منطقه کرهرود اراک ، گفت: میزان خسارات وارده ناشی از آبگرفتگی و سیلاب در این استان در مقایسه با استان های مجاور و مشابه کمتر گزارش شده است.

آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: برای جبران خسارت وارده تابع تصمیمات دولت هستیم که به زودی توسط هیات دولت به استان های مختلف کشور ابلاغ می شود .

وی ادامه داد: با تصویب مصوبات دولت اعتباراتی اختصاص داده می شود که استان مرکزی هم از این اعتبارات بهره مند می شود .

استاندار مرکزی در خصوص میزان برآورد خسارات وارده افزود: برآورد دقیق میزان خسارت های وارده در نقاط مختلف استان نیازمند بررسی های بیشتر است که به زودی پس از خروج از شرایط کنونی اعلام می شود .

آقازاده تصریح کرد: با توجه به اینکه اوج بارندگی ها پایان یافته و شرایط جوی ساعات آتی، توام با رگبارهای پراکنده است، شرایط آب و هوایی روز بعد رو به بهبودی می رود .

وی تصریح کرد: با فروکش کردن شدت سیلاب می توانیم عملیات بهسازی، بازسازی و پاکسازی را با شرایط مناسب تری آغاز کنیم .

استاندار مرکزی گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ میلی متر بارندگی در اراک به ثبت رسیده که برای شهری با زیرساخت های بالا هم، پدیده ای بی سابقه است .

وی ادامه داد: در شهر اراک با توجه به شرایط و حجم بارندگی در مقایسه با استان های مشابه، خسارت ها را با مدیریت مناسب، همکاری دستگاه های عضو ستاد بحران و مشارکت و همراهی شهروندان به حداقل رساندیم .

آقازاده در خصوص شرایط کنونی کرهرود افزود: رودخانه کرهرود به عنوان مسیری که دو طرف آن هنوز دیواره سازی نشده، خطر بالقوه ای بود، اما به لطف خداوند، نیروهای امدادی و همراهی شهروندان، سیلاب تا حد زیادی فروکش کرده است .

استاندار مرکزی عنوان کرد: نخستین اقدام راهبردی پس از پایان شرایط کنونی، بهسازی و ایمن سازی بستر رودخانه با مشارکت شهرداری اراک است .

وی گفت: بنا بر اعلام بومیان محلی منطقه کرهرود، ۱۴ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شد که با فوریت توسط گروه های امدادی شهرداری اقدامات ایمنی در دستور کار قرار گرفت .

آقازاده افزود: با توجه شدت بارش ها، سرریز فراوان بندها، آبگیرها و حجم آب رودخانه اصلی شهر اراک، هیچ گونه تلفات جانی در استان مرکزی گزارش نشده و میزان خسارت وارده اندک بوده است .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات