میزان بارندگی ها نسبت به سال گذشته حدود ۷۲درصد بیشتر شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،مهندس رضاپور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان در گفتگو با روابط عمومی شرکت در خصوص بارندگیهای اخیر اظهار داشت: میزان بارندگی تا دیروز ۳۰۹ میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته حدود ۷۲درصد و نسبت به متوسط بلند مدت حدود ۵۳درصد بیشتر بوده است.

وی گفت :خوشبختانه تاکنون مشکلی ناشی از بارشهای بالاتر از نرمال در استان زنجان پیش نیامده است .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای به ذخایر آب پشت سدها اشاره نمود و گفت:  ذخیره سد تالوار تا روز گذشته بالغ بر ۹۹/۹۱ میلیون متر مکعب بوده است و  ۴۶ درصد از مخزن سد تهم و ۵۲ درصد از حجم مخزن سد گلابر پرشده است. سد کینه ورس نیز۹۹ درصد پرشدگی داشته و از محل تخلیه کننده تحتانی حدود ۱۵ متر مکعب در ثانیه بصورت کنترل شده به پایین دست سد رهاسازی می شود .

رضاپور در ادامه بیان داشت که حدود ۲۴۰ متر مکعب در ثانیه از استان کردستان وارد استان زنجان می شود که این حجم آب با احتساب سرشاخه های قزل اوزن در محدوده استان تا ماهنشان به حدود ۳۴۰ متر مکعب در ثانیه( در بدترین حالت) خواهد رسیدو با چنین دبی ورودی ،مشکل جدی وجود نخواهد داشت. وی ابراز امیدواری کرد که در محدوده طارم هم در شرایط بدبینانه دبی قزل اوزن حدود ۶۰۰ متر مکعب در ثانیه خواهد بود و با احتساب رهاسازی آب از سدهای آیدوغموش و سهند از آذربایجان شرقی به میزان ۵۸ متر مکعب در ثانیه، انشالله مشکل خاصی ایجاد نخواهد شد. رضاپور خاطر نشان کرد که لازم است مسافرین نوروزی و هم استانی های عزیز در دو روز آتی از اتراق و اقامت در حریم رودخانه ها پرهیز نمایند .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات