شهردار اهواز: بسیج کلیه امکانات شهر برای مقابله با پیشروی کارون

شهردار اهواز: بسیج کلیه امکانات شهر برای مقابله با پیشروی کارون

شهردار اهواز در جلسه فوق العاده ستاد بحران شهرداری اعلام کرد: برای مقابله با سیلاب های کارون همه دستگاههای اجرایی بسیج شده اند.
به گزارش سایت شهرداری اهواز، در این جلسه که در ساعات اولیه بامداد سه شنبه ۱۳ فروردین ماه با حضور کتانباف شهردار اهواز، سنواتی رییس شورای اسلامی شهر، معاونین خدمات شهری و حمل نقل و ترافیک شهردار، مدیران مناطق و معاونین خدمات شهری مناطق تشکیل شد، منصور کتانباف اذعان کرد: در پی بارندگی های بی سابقه، بالا آمدن سطح آب سدهای بالادست و به تبع آن رهاسازی آب، بالا آمدن رودخانه کارون را در پی داشت و پیش بینی ها حاکی از این است که تا پایان خرداد در چند مقطع این مساله تداوم دارد.
وی افزود: از روزهای اول عوامل شهرداری اهواز با تلاش شبانه روزی با استفاده از کلیه ظرفیت های خود و برخی کمک های ارگان های دیگر کوشیدند که این سیلاب مهار شود. ولی با توجه به رهاسازی آب در بالادست و سیلاب های پیش رو اعلام کردیم از این به بعد امکان ادامه کار را به تنهایی نداریم و نیاز به کمک بقیه دستگاهها داریم.
کتانباف ادامه داد: خوشبختانه ستادی ویژه مقابله با سیلاب کارون در اهواز به ریاست رییس دادگستری استان و دبیری فرماندار اهواز و با حضور دستگاههای مختلف تشکیل شد و مقرر شد هر ارگانی پشتیبانی از یک منطقه شهرداری در محدوده ساحلی را به عهده بگیرد.
شهرداری اهواز بیان کرد: ما اعلام کردیم که ۹۶ دستگاه ماشین آلات در مناطق مختلف برای انجام طرح های ایمن سازی سواحل کارون احتیاج داریم که مقرر شد این دستگاهها از سوی ارگانهای پشتیبان در اختیار مناطق ساحلی قرار گیرد.
کتانباف خبر داد: بر اساس مصوبات این ستاد سازمان آب و برق خوزستان پشتیبان شهرداری منطقه یک، مناطق نفتخیز جنوب پشتیبان شهرداری منطقه دو، جهاد نصر حامی شهرداری منطقه سه، شرکت ملی حفاری حامی شهرداری منطقه چهار و شرکت فولاد خوزستان معین شهرداری منطقه پنج خواهند بود.
وی تاکید کرد: برخی از نقاط حساس نیز به صورت ویژه به بقیه ارگانها سپرده شده اما باید شهرداری منطقه هم نظارت و حمایت لازم را داشته باشد، چون در صورت اهمال شهر آسیب می بیند و شهرداری باید بازسازی کند.
شهردار اهواز افزود: هدف همه دستگاهها حفاظت اهواز در برابر سیلاب هاست و باید تعامل و همکاری لازم بین عوامل شهرداری و بقیه ارگانهای همکار برقرار شود.
منصور کتانباف با اشاره به مناسبت های در پیش رو بیان کرد: امروز سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی با رای و اراده مردم است. خوشبختانه پس از ۴۰ سال می بینیم که نهالی که حضرت امام خمینی(ره) با دست خود کاشته اند، به درخت تنومندی تبدیل شده است. امیدواریم این انقلاب با رهبری حضرت آیت اله خامنه ای به دست صاحب اصلی آن، امام زمان(عج) سپرده شود.
شهردار اهواز همچنین سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) را تسلیت گفت و اظهار کرد: این مناسبت ها تلنگری برای ماست که تلاش کنیم پیروان خوبی برای مکتب اهل بیت(س) باشیم.
در ادامه سنواتی ریس شورای اسلامی شهر نیز در سخنان کوتاهی با تشکر از تلاش های مجموعه شهرداری بر ضرورت دقت و سرعت در خدمات رسانی تاکید کرد.
گفتنی است پس از پایان این جلسه در حوالی ۲ بامداد کلیه مدیران جهت ادامه کار به نقاط حساس  در سواحل کارون در حوزه های کاری خود مراجعت کردند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات