تهیه بیش از ۲۰ کیلومتر لوله پلی اتیلن جهت خطوط آبرسانی برای روستاهای حادثه دیده

تهیه بیش از ۲۰ کیلومتر لوله پلی اتیلن جهت خطوط آبرسانی برای روستاهای حادثه دیده

[if gte mso ۹]> Normal ۰ false false false EN-US X-NONE FA تهیه بیش از ۲۰ کیلومتر لوله پلی اتیلن جهت خطوط آبرسانی برای روستاهای حادثه دیده

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان از تهیه بیش از ۲۰ کیلومتر لوله پلی اتیلن جهت خطوط آبرسانی برای روستاهای حادثه دیده خبر داد و گفت: هزینه تهیه این لوله ها بالغ بر ۶ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان بهزاد هرمزی با بیان این نکته که ۳۹۵ روستا درگیر حادثه سیل شدند، افزود: جمعیت این روستاهای حادثه دیده بیش از ۳۹۲ هزار نفر می باشد.

وی ضمن یادآوری این مطلب که در ابتدای حادثه سیل، آب آشامیدنی ۱۴۵ روستا قطع شده بود و با تلاش شبانه روزی اکیپ های فنی و اجرایی شرکت به صورت موقت وصل گردید اضافه کرد: جمعیت این روستاهای بهره مند از آب شرب سالم و بهداشتی ۱۵۷ هزار و ۸۶۷ نفر می باشد

وی افزود : تاکنون جمعا ۳۸۷ روستا به طور موقت و دائم آب شرب آنها وصل و مابقی روستاها(۸ روستا ) بعلت آبگرفتگی تاسیسات و تخریب صد درصدی با تانکر سیار و ثابت عملیات آبرسانی انجام می شود و عملیات اجرایی آن نیز در درست اقدام می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان حجم عملیات اجرایی تاکنون در زمینه خطوط انتقال و شبکه را نزدیک به ۱۰ کیلومتر ارزیابی کرد و گفت: این عملیات به صورت موقت و به منظور رفع مشکل قطعی آب روستاهای حادثه دیده، انجام شده است

وی ضمن تاکید به توزیع آب شرب سالم و بهداشتی در روستاهای حادثه دیده، گفت: آب شرب دراین روستاها پس از نظارت دقیق و نمونه برداری و کلرسنجی توسط ناوگان های تانکر سیار توزیع می شود.

هرمزی از انجام ۴۲۶ مورد آزمون بر روی آب شرب توزیعی خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه آلودگی در آب مشاهده نشده است.

وی با بیان این نکته که ایستگاه های آبگیری تانکر سیار کاملا تحت کنترل است، افزود: ۱۲تیم امدادی و کنترلی و ۶تیم نیز با هماهنگی مرکز بهداشت، کیفیت آب آشامدینی این روستاها را رصد می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان در خاتمه ضمن اشاره به رانش زمین در روستاهای مینودشت، گالیکش و کلاله، اضافه کرد: همچنان این اتفاق به تاسیسات آبرسانی خسارت وارد می کند اما خدمات آبرسانی به روستاهای این شهرستان ها در حال انجام است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان یک شرکت می باشد

      نظرات