شرایط ناشی از بارش های اخیر در مرکزی به خوبی مدیریت شد

رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور بررسی وضعیت استان مرکزی از نظر خسارات وارده ناشی از سیلاب روزهای اخیر به این استان سفر کرده، در نشست شورای مدیریت بحران ، گفت: شرایط ناشی از بارش های اخیر در استان مرکزی به خوبی مدیریت شد و شاهد تلفات انسانی در این استان نبودیم.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اینکه بعد از چندین سال خشکسالی، ابتدای سال ۹۸ با بارش رحمت الهی مزین شد را فال نیک می‌گیریم، البته در این مدت تعدادی از استان‌ها نیز درگیر سیلاب و مشکلات ناشی از آن شدند .

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حوادث و خسارات ناشی از بارش‌های اخیر و سیلاب‌ها نشان می‌دهد که در مواردی با نواقصی در کارها مواجه هستیم که بایستی رفع شود، البته حجم بارش نیز بسیار زیاد و غیرقابل پیش بینی بود .

لاریجانی بیان کرد: در استان مرکزی خوشبختانه طی حوادث سیلاب اخیر ضایعه انسانی نداشتیم که جای قدردانی دارد، چرا که تلفات انسانی همچون صدمات مالی قابل جبران نیست و این به سبب تدابیر اندیشیده شده و بهره گیری از تصمیمات مبتنی بر دانش و تجربه محقق شد،

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: زمانی در کشور ایراد گرفته می‌شد که چرا به این میزان سد احداث شده؟ در حالی که در بارش‌های اخیر مخازن سدهای کشور پر شد و با اعمال مدیریت مطلوب، می‌توان از این ذخایر به بهترین نحو بهره گرفت. ممکن است که سدها در خشکسالی‌ها به کار نیایند اما در ترسالی حتماً کارآمد هستند .

وی تصریح کرد: همچنین در کشور در زمینه آبخیزداری اقدامات بسیار انجام گرفته و این بخشی از همان فرآیند پیشگیری از سیلاب و کنترل آب‌های روان است. در چند سال اخیر به خاطر کمبود منابع، توجه کافی به ساخت سدها در کشور نشده، اما در زمینه آبخیزداری اقدامات مطلوبی انجام گرفته است .

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دو سه سال اخیر، هر سال با اذن رهبری از منابع صندوق توسعه ملی برای آبخیزداری در کشور بهره گرفته شده و اصل پیشگیری نباید فراموش شود .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات