پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی خرید مسکن در بلاتکلیفی!

پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی خرید مسکن در بلاتکلیفی!

www.BanaNews.irبا وجود گذشت ۵۵ روز از آغاز سالجاری، پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی خرید مسکن در بلاتکلیفی بسر می‌برد و هنوز این میزان وام در شعب بانک مسکن پرداخت نمی‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) با گذشت ۵۵ روز از ابلاغ بسته سیاستی- نظارتی سال ۹۰ بانک مرکزی، هنوز پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی خرید مسکن بانک مسکن در بلاتکلیفی قرار دارد.

مراجعه خبرنگار مهر به شعب بانک مسکن در سطح شهر تهران حاکی از این مطلب است که شعب این بانک هنوز پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی خرید مسکن را اجرایی نکره اند.

این در حالی است که افزایش وام مسکن از ۱۸ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان در بسته سیاستی- نظارتی سال ۹۰ بانک مرکزی توسط شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده است.

بر اساس اخبار رسیده، بانک مسکن آئین نامه نحوه تسهیلات دهی را تدوین و آن را برای تائید به بانک مرکزی ارسال کرده اما بانک مرکزی تاکنون پیشنهاد بانک مسکن را تائید نهایی نکرده است.

در عین حال، گفته می شود که آئین نامه مذکور چندین بار بین بانک مسکن و بانک مرکزی رد و بدل شده است، بنابراین شب بانک مسکن نتوانسته اند وام ۲۰ میلیون تومانی بپردازند.

مشاهدات عینی و بررسیهای خبرنگار مهر حاکی است که شعب بانک مسکن در سراسر کشور وام خرید مسکن را هنوز به میزان رقم مصوب در بسته سال ۸۹ به متقاضیانی که سررسید پرداخت آنها رسیده است، می پردازند.

همین امر بسیاری از شهروندانی را که در این بانک سپرده گذاری کرده اند و موعد پرداخت وام خرید مسکن آنها سررسیده است را در بلاتکلیفی قرار داده است.

این در حالی است که مدیران بانک مرکزی اذعان می کنند که بسته سیاستهای پولی و مالی سال ۹۰ دو روز پیش از آغاز سال جدید از سوی این بانک به بانکهای کشور ابلاغ شده و باید ظرف ۱۵ روز پس از زمان ابلاغ در شعب بانکها عملیاتی می شد.

پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی خرید مسکن در شعبات شهرستانهای کشور نیز هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است.

 

 

    نظرات