در جلسه مدیریت بحران شهرستان ساوه بررسی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود خسارات به تاسیسات آب  و فاضلاب

در جلسه مدیریت بحران شهرستان ساوه بررسی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود خسارات به تاسیسات آب و فاضلاب


۸۰۰x۶۰۰

فرماندار ساوه در جلسه مدیریت بحران شهرستان ساوه که در پی وقوع سیل در برخی از مناطق کشور برگزار شد گفت: حجم آب ذخیره شده ی سد الغدیر ساوه به یکصد میلیون متر مکعب رسید .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی میرزایی فرماندار شهرستان ساوه با اشاره به شدت بارش ها و آمادگی کامل دستگاههای اجرایی ساوه با اشاره به خبر فوق افزود: هم اکنون دبی ورودی آب به سد الغدیر ساوه ۴۵۰ متر مکعب بر ثانیه است و کل حجم مخزن به ۱۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است .

وی در خصوص خسارت های ناشی از سیل گفت: برآورد میزان دقیق خسارت های ناشی از سیلاب های اخیر نیاز به کارشناسی دقیق مدیران در شهرستان دارد ولی پیش بینی می شود در حدود ۴۰ میلیارد تومان به تاسیسات ، را هها، ابنیه و عمارات خسارت وارد شده است .

فرماندار ساوه با اشاره به بسته شدن مسیرهای ارتباطی ساوه تصریح کرد: به دلیل نشست پل هفت دهنه در مسیر سد ساوه و همچنین ریزش کوه در راه ارتباطی حریقان و ورگبار بخش نوبران این مسیر همچنان مسدود می باشد .

در ادامه جلسه منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به بهره برداری مناسب از منابع آبی در شهرستان ساوه گفت: برای بهره مندی مردم از پتانسیل رودخانه ی مزلقان چای ، انجام طرح مطالعاتی و احداث سد در بخش نوبران ضروری به نظر می رسد .

عرفانی نسب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه آب شرب شهر ساوه از سد الغدیر تامین می شود ، هم اکنون با توجه به سیلابی شدن آب و همچنین وجود خطر آسیب به شبکه انتقال آب شهر ساوه، انجام اقدامات پیشگیرانه می تواند از ورود خسارات به تاسیسات آب جلوگیری نماید .

در ادامه اعضای کمیته مدیریت بحران با حضور در محل های عبور رودخانه ی مزلقان چای و نیز شدت جریان آب از پل هفت دهانه که در اثر بارش های اخیر، نشست کرده است بر انحراف و هدایت جریان آب به سمت بندهای خاکی تاکید کردند.

نویسنده:زهرا طراوتی فکور

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی

    شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات